Túlszépíti kozmetikumait az Avon

Újabb kozmetikai céget, ezúttal az Avont bírságolta meg negyvenmillió forintra a versenyhivatal. Konkurenséhez (L'Oreal, 150 milliós büntetéssel) hasonlóan az Avont is azért marasztalta el, mert hirdetéseiben anélkül számszerűsítette kozmetikumai hatását, hogy ezt hiteles klinikai vizsgálat alátámasztotta volna.

A cég szempillaspirálja kapcsán azt ígérte a vevőinek, hogy a termék egyetlen használatával akár "tizenkétszer dúsabb" pilláik lehetnek. Az Avon ezt egy olyan vizsgálatra hivatkozva közölte, ahol a teszt során egymás után huszonnyolc alkalommal kenték fel a festéket a szempillákra. A versenytanács szerint a bőröregedést késleltető éjszakai krém esetében abban csúsztatott a cég (azt ígérve, a készítmény kéthetes alkalmazása 63 százalékkal csökkenti a ráncokat), hogy a reklámban elfelejtette feltüntetni: mindezt egy, a fogyasztók közötti, szubjektív közvéleménykutatásra alapozza.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.