Újjászületett a GM

Az eredetileg vártnál sokkal gyorsabban, negyven nap alatt rendezte sorait a nemrég csődvédelembe menekült General Motors (GM). A vállalat aláírta az egyes üzletrészek eladásáról szóló papírokat: az "új GM-hez" kerülnek az autógyártó fő márkái, köztük a Chevrolet és a Cadillac. Az amerikai kormány az összesen 50 milliárd dolláros támogatásért cserébe az új cégben 60 százalékos, a kanadai pedig 11,7 százalékos részesedést szerez.

Az UAW, az ágazati szakszervezet nyugdíjasainak egészségbiztosítási alapja 17,5 százalékot kap, míg a fennmaradó részen a kötvényesek és a hitelező osztoznak. A szerkezetátalakítás után a GM eszközállománya 38 milliárd dollár körül lesz.

Az új GM négy márkára - a Chevrolet és a Cadillac mellett a GMC-re és a Buickra - összpontosít majd. A vállalatnak nincs sok ideje a vásárlói bizalom visszaszerzésére. A szerkezetátalakítás nyomán megváltozott a GM költségstruktúrája, most meg kell mutatnia, hogy el tudja adni az autókat - nyilatkozta John Casesa iparági elemző. Detroitban sokat várnak a 2010 novemberében debütáló hibrid Chevy Volttól, noha borsos lesz az ára, legalább 30 ezer dollárba kerül majd. Mindenesetre Fritz Henderson vezérigazgató megígérte: az új GM a korábbinál jobban megfelel majd a vásárlói igényeknek. A vállalat elképzelései között szerepel az eBay aukciós portállal való kísérleti együttműködés is.

A GM észak-amerikai piaci részesedése az év első felében a kritikus 20 százalék alá esett (a '60-as években még a piac felét uralta), sőt elemzők szerint 2011-re 16 százalékra csökkenhet, azaz a Toyotával és a Forddal kerülhet egy szintre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.