Terjeszkedik az Electro World új tulajdonosa

Bár az egy négyzetméterre jutó forgalmuk csökkent, a nagy kereskedőláncok a válságban is sorra nyitják az üzleteket. A keresletcsökkenést leginkább megérző elektronikai hálózatok is fejlesztenek.

Nem vetette vissza az üzletnyitási hajlandóságot a válság - derül ki a megkérdezett kereskedők hálózatfejlesztési terveiből. Bár az ágazatban 2007 eleje óta érezhető recesszió végét legfeljebb csak tippelni lehet, úgy tűnik, amelyik szereplő tud, fejleszt. Így készül a recesszió utáni jobb időkre, illetve a vásárlóerő gyengülésének hatásait a kereskedőláncok csak az egyre nagyobb hálózatméret elérésével tudják ellensúlyozni.

A Tescónál - bár pontos számokat nem közöltek - elmondták: az előző évekhez hasonlóan az idén is két számjegyű bővítést terveznek. Hackl Mónika szóvivő hozzátette: a válság miatt nem módosítottak az idei hálózatfejlesztési terveiken. A Tesco elképzeléseiben ugyanakkor már több éve egyre nagyobb szerepet kapnak a kis alapterületű Express-áruházaik, amelyek jellemzően nem zöldmezős beruházásként valósulnak meg, hanem egy már meglévő üzlet megvásárlásával. Ebben azokra a vélekedésekre alapoznak, hogy a hipermarketek piaca nálunk telített - bár a Tesco is nyit jövőre nagy eladóterű egységet - így a gazdaságos, egyre nagyobb hálózatméret eléréséhez a kisebb, városközpontban lévő üzletek jelentenek kitörési pontot.

Ebbe az irányba mozdult az idén eddig egy hiper-, három szupermarketet és egy kisebb méretű City Spar-üzletet nyitó Spar is. Bár Laber Zsuzsa, a cég szóvivője szerint az elsődleges cél a tavaly átvett Plus hálózat Spar-köntösbe öltöztetése - a 177 üzlet több mint fele már az új Spar cégérrel működik -, ugyanakkor a vállalat több szuper-, illetve hipermarketet, és mellettük kisebb City Spart is nyit idén.

Jellemző, hogy a válság okozta keresletcsökkenést leginkább megsínylő elektronikai kereskedelmi láncok is fejlesztenek - már aki talpon maradt, mivel a jobbára két számjegyű forgalomcsökkenés nyomán mára több versenyző is kiszállt. A nemrég a Domo tulajdonosai érdekkörébe került Electro World dinamikus fejlesztési tervekkel állt elő, így az idén két új áruházukat nyitják meg - Budapesten és Miskolcon -, majd innentől évente 3-4 új üzletnyitást terveznek. A forgalmi adatai alapján jelenleg piacvezetőnek tudott Media Markt is leszögezte, hogy a 17 áruházból álló üzletei mellé újabbakat tervez, ám hogy pontosan mennyit, mikor és hol, ez egyelőre üzleti titok.

A kisebb alapterületű egységeiket fejlesztené a Tesco
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.