Sorra zárnak be az amerikai autókereskedések

Sorra zárnak be az autószalonok az Egyesült Államokban. Az Isuzu kivonulásával 214 kereskedés szűnt meg, a múlt héten 789 Chrysler-egység csukott be, és hasonló sors vár 330 Mahindra-szalonra is. A General Motors már korábban sem hosszabbította meg 1900 partnerével szerződését, és októberig újabb 6100 fehérgalléros alkalmazottjának mond fel. Az Egyesült Államok autóiparában foglalkoztatottak száma 1999-ben 1,3 millió volt, jelenleg már csak 646 ezer.

Közben a reklámkampányokban hazafias akciókat sürgetnek, ám a vevőknek továbbra sincs bizalmuk az amerikai klasszikus márkák iránt. A raktárkészletek csökkenése miatt viszont a korábbi hatvan nap helyett már közel négy hónapot kell várni egy helyi gyártású modellre - a gyártást ugyanis hozzáigazították a válsághoz. Talán ez is közrejátszott abban, hogy a Chrysler eladásai 46 százalékkal, a General Motorsé 40 százalékkal, a Fordé 34 százalékkal zuhantak: utóbbi áll legközelebb a piaci átlag mínusz 35,1 százalékához.

Az első fél évben 4,8 millió új személyautó kelt el az Egyesült Államokban, ahol némi javulást mutattak a júniusi számok: abban a hónapban 860 ezer új kocsi kelt el. Ez ugyan 27,7 százalékkal kevesebb, mint tavaly, de jóval kedvezőbb a féléves átlagnál. A júniusi számok alapján az amerikai elemzők a korábbi 9,3-9,5 millióról 10 millió autóra emelték előrejelzéseiket. Reményre adott okot még, hogy hét üzemében június közepén újraindította a termelést a Chrysler - hogy még sincs minden rendben, azt jelzi, hogy egy hét múlva az egyiket ismét leállította.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.