Sorra zárnak be az amerikai autókereskedések
Közben a reklámkampányokban hazafias akciókat sürgetnek, ám a vevőknek továbbra sincs bizalmuk az amerikai klasszikus márkák iránt. A raktárkészletek csökkenése miatt viszont a korábbi hatvan nap helyett már közel négy hónapot kell várni egy helyi gyártású modellre - a gyártást ugyanis hozzáigazították a válsághoz. Talán ez is közrejátszott abban, hogy a Chrysler eladásai 46 százalékkal, a General Motorsé 40 százalékkal, a Fordé 34 százalékkal zuhantak: utóbbi áll legközelebb a piaci átlag mínusz 35,1 százalékához.
Az első fél évben 4,8 millió új személyautó kelt el az Egyesült Államokban, ahol némi javulást mutattak a júniusi számok: abban a hónapban 860 ezer új kocsi kelt el. Ez ugyan 27,7 százalékkal kevesebb, mint tavaly, de jóval kedvezőbb a féléves átlagnál. A júniusi számok alapján az amerikai elemzők a korábbi 9,3-9,5 millióról 10 millió autóra emelték előrejelzéseiket. Reményre adott okot még, hogy hét üzemében június közepén újraindította a termelést a Chrysler - hogy még sincs minden rendben, azt jelzi, hogy egy hét múlva az egyiket ismét leállította.