A SkyEurope helyére nyomul a Wizz Air

Belép a szlovák piacra a Wizz Air, s könnyen lehet, hogy ezzel megadják a kegyelemdöfést a nehéz helyzetben lévő SkyEurope-nak. A magyarországi alapítású, regionális fapados légitársaság első járatát szeptemberben indítja Pozsonyból Rómába heti négy alkalommal. Az Airbus A320-as "w" modellben jár majd, azaz egyelőre nem létesítenek bázist: a kolozsvári bázisról Rómába repülnek, onnan Pozsonyba, majd ismét Rómába, s ezt követően térnek vissza Kolozsvárra. Így a gépnek egyetlen szakaszt sem kell utasok nélkül megtennie.

A jelek szerint a régió legnagyobb diszkont fuvarozójává előlépett Wizz Air döntött: ha a piac nem kényszeríti térdre a Sky Europe-t, megteszik ezt maguk. Erre utal, hogy Pozsonyban is bevezetik az árgarancia szolgáltatásukat: ha valaki olcsóbb jegyet talál ugyanarra a napra és célállomásra, akkor visszatérítik a különbözetet. Váradi József vezérigazgató a múlt héten még nem adott egyértelmű választ arra a kérdésre, hogy létesítenek-e bázist Pozsonyban, sőt arról beszélt, hogy a légikikötő díjai túl magasak a fapados modellben gondolkodó fapadosoknak.

- A piac megvan, a költségek leszorításán még dolgozni kell. De ezt a lépést még több követheti - mondta már tegnap kérdésünkre Kázmér Natasa, a cég kommunikációs igazgatója. Azért marad vetélytársuk: a másik fapados társaság, a Ryanair több járatot is üzemeltet Pozsonyból, igaz, ők sem használják bázisnak a repteret.

A szeptemberben induló Pozsony-Róma járat tehát teszt. Ha a Wizz Air kedvező feltételeket talál a szlovák fővárosban, bázist létesít, s járatokat indíthat Párizsba, Londonba, más brit városokba vagy épp Milánóba. Amennyiben beválnak a számításaik, akkor Pozsony lehet az első olyan reptér, ahol egymással versenyez a két fapados nagyágyú, a Ryanair és a Wizz Air.

Airbus-üzem épül Kínában

Megkezdődött az Airbus részegységeket gyártó üzem építése a Kína északi részén lévő Harbinban. A gyárban A350 XWB és más modellekhez fognak részelemeket gyártani, várhatóan 2010 végétől. Az Airbus azt tervezi, hogy az A350 XWB modell géptesteinek 5 százalékát Kínában fogják előállítani. A cégben 20 százalékkal részesedik az Airbus China, a fő kínai partner, a Harbin Aircraft Industry 50 százalékkal, három másik helyi társaság pedig 10-10 százalékkal. A beruházás értékét nem közölték, a Hafei Aviation Industry márciusban 350 millió dollárra tette nagyságrendjét. (MTI)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.