Hibrid három motorral, kétliteres fogyasztással

Félúton a robogó és az autó között, nagyjából így jellemezhető a legújabb francia tricikli, a HYbrid3 compressor, mely a Peugeot egyik ötlete a városi közlekedésre. Az áramvonalas és futurisztikus formánál is érdekesebb benzines-villamos hibridtechnikája, mely számos előnnyel jár: keveset fogyaszt és alig szennyezi a környezetet, CO2-kibocsátása benzinüzemben 47 g/km, elektromos üzemmódban pedig nulla. Franciaországban és Németországban B kategóriájú, vagyis úrvezetői jogosítvánnyal vezethető.

A HYbrid3 két első kerekénél villany-, a hátsónál benzinmotor van, és az újszerű hibridrendszernek köszönhetően összkerékhajtású. Elhagyták az oldalsó visszapillantó tükröket; ezek szerepét két képernyő veszi át a műszerfalon. A jármű szélessége 82 centiméter, tehát a kétkerekűek ügyességével surranhat az autók között.

Az időjárás viszontagságaitól a vezetőt és utasát a szélvédővel egybeolvadó tető védi: a buborék alakú borítást tartó két alumínium bukócső kapaszkodókban végződik. A szélvédő két oldalán a fénydiódasorok nemcsak hatásosan világítanak, hanem jól észrevehetővé is teszik a járművet a forgalomban.

A triciklit a Satellis robogó 125 köbcentiméteres, 15 kilowattos teljesítményű kompresszoros benzinmotor és a két első kerékbe épített, egyenként 3 kilowattos teljesítményű villanymotor hajtja, ezek táplálásáról lítiumion akkumulátor gondoskodik, amit lassításkor és fékezéskor energia-visszanyerő rendszer tölt. A két első és a hátsó kerék között nincs mechanikus kapcsolat, mindent elektronika felügyel, a kábeles - by wire - vezérlésnek köszönhetően kevesebb alkatrész kell, így optimális a helykihasználás.

A HYbrid3 compressor háromféleképpen megy: elinduláskor, 10 km/órás sebességig csak a villanymotorok hajtják. Folyamatos haladásnál a benzinmotor üzemel, ha pedig gyorsítani kell, esetleg az útviszonyok vagy emelkedő miatt mind a három kerék hajtására szükség van, akkor a benzinmotor és a két villanymotor is dolgozik, ilyenkor a maximális 15+3×3 = 21 kW (29 LE) hajt.

A Stop & Start rendszer leállítja a benzinmotort, ha áll a jármű (piros lámpánál, stoptáblánál, dugóban), vagy ha elektromos módban halad, ennek köszönhetően átlagfogyasztása 2 liter/100 km, CO2-kibocsátása pedig 47 g/km. (B. J.)

Ha kell, hajtanak, fékezéskor pedig árammal töltik az akkumulátort az első kerekekbe épített villanymotorok
Ha kell, hajtanak, fékezéskor pedig árammal töltik az akkumulátort az első kerekekbe épített villanymotorok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.