Százmilliós bírság a Magyar Telekomnak
Az NHH még 2007-ben mondta ki a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tilalmát. Ez azt jelenti, hogy a vezetékestelefon-piacon a jelentős piaci erejű szolgáltatók a határozott idejű szolgáltatásoknál csak olyan mértékű kötbért szabhatnak meg, amely az előfizetői szerződés teljesítésére fordított költségekkel indokolható, vagy a teljesítés során nyújtott kedvezményekkel arányos.
Az NHH szerint a Magyar Telekom a vizsgált esetekben a kötbért vagy fix összegben, vagy például a Favorit díjcsomagok esetében a szerződésből hátralévő hónapok és egy meghatározott összeg szorzataként állapította meg - azaz a hatóság szerint a kötbér sem a már nyújtott kedvezménnyel, sem pedig a szerződés teljesítésére fordított költségekkel nem volt arányos és indokolható. Az NHH kötelezte a Magyar Telekomot, hogy a 2007-es határozat hatálya alá tartozó, még érvényben lévő, díjcsomagjai esetében az általa egyoldalúan kikötött kötbéreket 30 napon belül változtassa meg.
Az eljárást megelőző ellenőrzés során az NHH tudomást szerzett arról, hogy egyes esetekben a Magyar Telekom és az Invitel a kizárólag határozatlan idejű szerződés keretében igénybe vehető díjcsomagjait hűségnyilatkozat aláírásához is kö-ti, és szankciót vagy kötbért alkalmaz, ha az előfizető ennek lejárta előtt felmondja a szerződést. Ezért az NHH a jogsértés gyanúja miatt a cégek határozatlan idejű díjcsomagjait is megvizsgálja.
A Magyar Telekom Nyrt. rendkívüli közgyűlése jóváhagyta a T-Kábel Kft. és a Dél-Vonal Kft. beolvadását a Magyar Telekomba. A T-Kábel analóg és digitális tv, internet és IP alapú távközlési szolgáltatást nyújt 320 ezer ügyfelének, míg a Dél-Vonal Csongrád és Békés megyében 3800 előfizetőnek nyújt kábelszolgáltatást. Közvetetten mindkét vállalat a Magyar Telekom tulajdona volt. Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a beolvasztást azzal indokolta, hogy a vállalat így versenyképesebb ajánlatokat tud adni a vezetékes és mobil felhasználóinak minden platformon: televíziós, internetes és távközlési szolgáltatást egyszerre tud nyújtani. A cég hatékonysága is javul, így éves szinten egymilliárd forintot tudnak megtakarítani az új struktúrában.