Kártalanítják a csődbe ment 5 Kontinens ügyfeleit
Az 5 Kontinens honlapján csütörtökön már csak egy közleményt lehetett olvasni, amelyben arról értesíti az utasokat és a partnereket, hogy "hosszú évek fáradságos munkája után" kényszerültek arra a döntésre, hogy beszüntetik utazásszervezői tevékenységüket. Ebben a cég állítása szerint a gazdasági válság mellett nem kis szerepet játszott az, hogy partnerei fizetési fegyelme "fellazult", így az utasai által már befizetett előlegek jó része nem jutott el az irodához. Az iroda szerint a nyári program leállítása az egyetlen mód arra, hogy biztosítási fedezetüket ne az esetlegesen külföldön rekedt utasok hazaszállítására lehessen fordítani, hanem az ügyfelek kártalanítására.
- Mintegy 1800-2000 utas lehet érintett, kétszázan vannak külföldön. A biztosító mától helytáll a cég vállalásai után - mondta lapunknak Horváth Péter, a társaság utazási ágazatának értékesítési igazgatója. A kint tartózkodók költségeit kifizette a cég, minden utas rendelkezik érvényes repülőjeggyel, így ők haza tudnak jönni. A későbbi napokra váltott utakat azonban már nem tudják teljesíteni. A kártérítés nem az érkezési sorrendtől függ, hanem attól, mikorra érkezik be az összes követelés. Ezeket csak postán, illetve személyesen lehet beadni a biztosítóhoz. A szerződést és a részvételi díj befizetését igazoló papírokat (számlát, átutalási bizonylatot) eredetiben kell benyújtani.
Az 5 Kontinens jogelődjét 2000 novemberében jegyezték be, a cég jegyzett tőkéje az elérhető cégbírósági adatok szerint 3 millió forint, fő tevékenysége utazásszervezés. A vállalkozás ellen az APEH három éve végrehajtást rendelt el.
Úgy tudjuk, idén eddig két kisebb - egy veszprémi és egy fővárosi - utazásszervező jutott az 5 Kontinenshez hasonló sorsra.
Van, akinek félmillió forintja ragadt bent
Az 5 Kontinens ügyfeleit tegnap zárt ajtó várta a Budapest belvárosában lévő irodánál. A bejáratra kifüggesztették elérhetőségüket, de a telefont nem vették fel. Szerdán még nyitva tartottak; az utasoknak nem volt semmi információjuk a közelgő csődről. Több ügyfél is azt mondta, már évek óta utazik a céggel, és eddig sose csapta be az utasokat.
A bezárt irodához érkező károsultak egyike még hétfőn is egyeztetett a céggel: megbeszélte velük, hogy kedden fizeti be a teljes öszszeget. Szerencséjére erre nem volt ideje, így most csak az előleget kell visszaigényelnie a biztosítótól. Hétfőn az iroda még bátorította az utazókat: van hely a repülőn és a szálláson, többen is jöhetnek. Volt olyan pórul járt, aki Korfura fizetett be, és most várhatja, mikor kapja vissza a család nyaralására szánt félmillió forintját. Többen már hónapokkal ezelőtt kifizették az utat vagy a jegyüket. (Kisgyörgy Eszter)