Szentgotthárdra épít az Opel leendő gazdája
A Handelsblatt pénteki beszámolója szerint folytatná az összeszerelést Bochumban, Rüsselsheimben, valamint Eisenachban, és megmaradna Kaiserslauternben a motorgyártás. Németországban 3600 gyári munkahely szűnne meg, és továbbiak az adminisztrációban. Veszélyben van a belgiumi Antwerpenben és az angliai Lutonban lévő üzem.
A szentgotthárdi General Motors Powertrainnél az 1999-es csúcsévben 511 ezer, 2008-ban 392 ezer motor készült Opel, Saab és Vauxhall autókhoz, négyhengeres 1,6 és 1,8 literes benzines kivitelben, valamint húszezer Allison sebességváltó teherautókhoz és buszokhoz. A gyár jelenlegi kapacitása különösebb beruházás nélkül elérhetné a 630 ezret, és további bővítésre is vannak lehetőségek, Szentgotthárdon jelenleg 640 embert foglalkoztatnak.
A Magna a Szberbankkal közösen meg akarja venni a General Motors másik márkájának, a Chevroletnek oroszországi gyártási és értékesítési jogait, mert ott jelenleg ez a harmadik legnépszerűbb márka, évente 450 ezer darab kel el. A Magna 2014-ig évente 350 ezer Chevrolet és 200 ezer Opel eladását tervezi Oroszországban, a GAZ termelését is figyelembe véve évi 700 ezer autó eladására számít, ami az "új Opel" tervezett gyártókapacitásának közel felét jelenti.