Védőfal a magyar érdekeltségnek is
A vegyes vállalat 75 százalékát a GM, 25 százalékát a Rába birtokolta, a győri cég beszállt szentgotthárdi gyártelepével is. 1991 őszén jelentették be a német konszern vezetői, hogy Szentgotthárdon az Opel akkori legújabb modellje, az alsó-középkategóriás Astra készül majd. Az 1992-es évben két gyáravatás is jelezte a magyar autóipar újjászületését: a szentgotthárdi Opel sorozatgyártása márciusban, az esztergomi Suzukié októberben indult.
1992 és 1998 között 80 775 Astra készült, majd kínai megrendelésre 4404 Vectrát szereltek össze. Autóból az 1993-as csúcsévben is csak több mint 13 000 gördült le a szalagról, ami ugyan látványos, de még a CKD jellegű, vagyis a fődarabokból történt összeszerelés esetében sem túl gazdaságos. 1999 novemberében gördült le az utolsó autó a magyarországi Opel szalagjáról, mert az akkor már Classická vált Astra típus gyártását a lengyelországi Gliwiczébe telepítették.
Az autópiacot és a hazai járműállományt alaposan átrendezte az Opel. A szentgotthárdi Astráknak is köszönhetően 1994-ben már a 20 ezer darabos Opel lett az első a piacon: a magyar Astra ára 998 ezer forint volt, igaz ebben sem kormányszervó, sem rádió nem volt. A hárommilliós magyar járműállományban jelenleg Opelből van a legtöbb (450 ezer) majd a Suzuki (410 ezer) és a Volkswagen (410 ezer) következik.
Az összeszerelés befejezése után főleg motort gyártottak a szentgotthárdi üzemben. A General Motors Powertrain-Magyarország Kft.-nél eddig közel hatmillió motor készült. Szentgotthárdon jelenleg 640 embert foglalkoztatnak, 2008-ban 392 ezer benzinmotor készült Opel és Vauxhall autókhoz, valamint 20 500 ezer Allison sebességváltó buszokhoz és teherautókhoz.
Magyarországon jelenleg nyolcvan szalonból és szervizből álló kereskedői hálózatot működtet az Opel, és Budaörsre települt a régiós központ. Az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója, Dános András elmondta: az üzlet megy tovább, a német kormány és a Magna által aláírt szándéknyilatkozat védőfalat jelent az Opelnek az átmeneti időszakban, amikor leválik az amerikai anyacégről, így megmenekül a General Motors csődeljárásának következményeitől.