Elveszett a világelsőség és több márka
Éppen századik évében, 2008-ban vesztette el 1932-ben megszerzett világelsőségét a GM: tavaly a Toyota 8,97 millió új autót adott el, ez 610 ezerrel haladta meg az amerikai óriás teljesítményét. Az amerikai márkák évtizedeken át erőltették a terepjárók és kisteherautók gyártását, alaposan lemaradtak a hibridek versenyében. Az 1908-ban alapított, detroiti központú cég napjainkig 450 millió autót gyártott. A GM kétszáz országban értékesít, harmincöt országban pedig gyárt autókat és negyedmillió embert foglalkoztat világszerte. Nyolc európai országban működő tizenegy gyártó- és összeszerelő üzemében 55,5 ezer alkalmazottja van, ebből 26 ezer a németországi Opel üzemeiben.
Munkahelyek mellett márkák is megszűntek: az Oldsmobile után eltűnik a Pontiac, és eladósorba került a fiatalabb amerikai nemzedéknek szánt Saturn, a katonai megrendelésekből korábban jól megélő Hummer, valamint a svéd Saab. Egyelőre megmarad a Buick, a Cadillac, a Chevrolet, a Corvette és az Opel, valamit az önálló ausztrál GM márka, a Holden, a kínai Wulling és a dél-koreai GM Daewoo. A Saab és a Hummer iránt több kínai befektető érdeklődik, a Saturnt az észak-amerikai márkakereskedők mentenék meg. Kétséges viszont az Opel testvérmodelljeit gyártó brit Vauxhall sorsa.
Az Egyesült Államokban tizenegy GM-gyárat és a közel hatezer kereskedésből még ebben az évben 1400-at bezárnak, 2010-ig pedig legfeljebb 1100-nak lesz szerződése. A 2007-ben még 16,2 milliós eladás 2008-ban 13,2 millióra esett, és az USA autópiacáról szóló idei előrejelzések legfeljebb kilencmillió autóról szólnak. Ráadásul ebből is egyre kevesebb jut a hazai klasszikusoknak, hiszen a külföldi márkák 1965-ben még csak ötszázalékos részesedése 2008-ban már ötven százalék fölé nőtt, vagyis az amerikaiak többsége már nem amerikai autót akar, legyen az Chrysler, Ford vagy Chevrolet jelvényes.