Magyar városok az Orangeways új skalpjai között

A nemzetközi diszkont-autóbuszjáratokat üzemeltető Orangeways Szarajevóban terjeszkedik. A balkáni ország jelentős területén a magyar cég biztosítja majd a helyi tömegközlekedést. Itthon hasonló megállapodást kötött Tamási és Dombóvár esetében is.

Nem lehet oka panaszra a Kedves Ferenc nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó Orangeways Zrt. menedzsmentjének. Az eddig nemzetközi diszkontautóbuszjáratairól elhíresült vállalat a napokban írta alá azt a szerződést, amelynek értelmében Szarajevó tömegközlekedésében is részt vesz majd. Információnkat Kovács Miklós, a vállalat vezérigazgatója is megerősítette. Hozzátette: a megállapodás szerint Bosznia-Hercegovina fővárosában egy 100 autóbusszal üzemelő vonalcsoportot szereztek meg. Mindez 100 új busz beszerzését is jelenti a cégnél. A szolgáltatást vélhetően az ősszel kezdik meg.

További szerződéseket is tető alá hoztak a napokban. A Gemenc Volánnal (GV) pénteken állapodtak meg, mely szerint június elejétől Dombóváron és Tamásiban az Orangeways üzemelteti a helyi autóbuszjáratokat. Ezenfelül a tervek szerint a jövő hónap elejétől a két város között is járnak a buszok, valamint Kecskemétet, Pécset és Budapestet kötik össze Tamásival az Orangeways járatai.

A vezérigazgató lapunknak elmondta: az eddig a Gemenc Volánhoz tartozó dolgozók átvétele hétfőn már el is kezdődött. A megkötött megegyezés szerint ugyanis vállalniuk kellett az alkalmazottak továbbfoglalkoztatását. Az első körben a szolgáltatást azokkal a buszokkal kezdik meg, amelyeket a GV-től örökölnek, ám az ötven autóbuszból még az idén tízet újabb, alacsony padlós járműre cserélnek le. A szükséges háttér megteremtése érdekében egy telephelyet is kialakítanak Dombóváron, ehhez a területet már meg is szerezték. Hamarosan a gödöllői városi tömegközlekedésre kiírt tenderen is megmérettetik magukat. Itt június 8-ig kell pályázni.

- Az elnyert projektek banki finanszírozása a válság ellenére sem jelent gondot számunkra. A banki kölcsönöknél ugyan az Orangeways esetében is nagyobb önerőt várnak el a hitelintézetek, ám ezt vagy az ehhez szükséges garanciákat Kedves Ferenc befektetési cége, a KFK Invest biztosítani tudja - válaszolta kérdésünkre a vezérigazgató. - Az elképzeléseinket és a pénzügyi lehetőségeinket figyelembe véve jövő év végén már 500 autóbuszból álló flottát szeretnénk üzemeltetni, szemben a jelenlegi közel 80 járművel - mondta. Az ehhez szükséges saját budapesti telephely kialakítása is hamarosan elkezdődik - jegyezte meg. A napokban a holland buszgyártóval, a Bovával is aláírtak egy márkaszerviz létrehozásáról szóló szerződést. A tervezett helyszínen, az ugyancsak Kedves Ferenc tulajdonában lévő csepeli területen körülbelül egymilliárd forintból az év végéig alakítják ki a saját bázist, s ekkor költöznek át a jelenlegi bérelt, Gyömrői úti telepről is.

Az igazgató szerint a társaság az év első három hónapjában háromszorosára emelte árbevételét - de kérdésünkre konkrét számot nem említett. Ha marad ez a tendencia, akkor a jövő hónapra a cég már eltartja magát - állította -, azaz a tulajdonosok által nyújtott forrásokra már nem lesz szükség.

A felröppent pletykákkal ellentétben a BKV Zrt.-vel nincs semmilyen kapcsolatban az Orangeways - hangsúlyozta Kovács Miklós. Az év elején a vállalat vezetésének eljuttatták elképzeléseiket a fővárosi tömegközlekedésről, ám erre semmilyen válasz nem érkezett, és tárgyalásokat sem folytatnak a vállalattal vonalátvételről.

Orangeways járat - bajára is megérkeztek
Az Orangeways különjáratokkal vitte az utasokat Bécsbe és Prágába
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.