A kis cégekre hajtanak a mobilszolgáltatók
Szakértők szerint a visszaesés a korábban több előfizetést használó ügyfelek és a vállalatok racionalizálásával magyarázható, bár az üzleti előfizetésekről nem léteznek hivatalos statisztikák, nem tartják nyilván, milyen az üzleti-lakossági előfizetések aránya. Épp ezért csak a cégek saját közléseire lehet hagyatkozni, ők viszont fukarkodnak az információkkal.
A T-Mobile megkeresésünkre nem közölt adatokat az előfizetők számának az alakulásáról.
- A leépítéseket végrehajtó vállalatok azonban nem feltétlenül mondják fel azokat az előfizetéseket, amelyek az elbocsátások nyomán feleslegessé váltak - mondta Lakatos Péter, a Vodafone stratégiai igazgatója. Az sokkal inkább jellemző, hogy előfizetések inaktívvá válnak. Az is látszik, hogy egy-egy cégnél az előfizetői állomány bővülése jelentősen lelassult. - A vállalatok kétszer is megfontolják, hogy újabb szerződéseket kössenek, sok helyen pedig szűkítik a céges előfizetéssel rendelkező dolgozók körét. Ezzel párhuzamosan viszont számos kis társaság lép be az üzleti előfizetést használók körébe, így próbálva mérsékelni költségeiket. - Üzleti előfizetőink száma az elmúlt fél évben is nőtt - mondta Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója. Hozzátette: az üzleti ügyfelek számának bővülése leginkább a kis- és középvállalati szektorban érzékelhető. Emögött az húzódik meg, hogy rengeteg kis- és mikrovállalkozás a mai napig lakossági tarifacsomagokat használ, miközben az üzleti előfizetések már jóval kedvezőbb árakat kínálnak mindhárom mobilcégnél. Piaci megfigyelők szerint a mobilszolgáltatók most ezeket a társaságokat célozták meg ajánlataikkal.
Látványosan nőtt viszont az utóbbi időben a mobilinternet-felhasználók száma. Így nem csoda, hogy a Gartner piackutató cég adatai szerint globálisan, az év első negyedévében 12,7 százalékkal, 36,4 millióra nőtt az okos telefonok értékesítése, úgy, hogy a teljes készülékforgalom 9,4 százalékkal csökkent.