Új kisbolthálózat épít a magyarra
Tizenöt fővárosi, illetve a vonzáskörzetben lévő kisboltra kerül ki a napokban a Magyar Termékek Boltja cégér. Igaz, az eddig csatlakozott üzletekben a hazai áruk aránya mindössze 50-60 százalék körüli. Ám a bolthálózatot szervező Premium Hungaricum Kereskedőház ügyvezető igazgatója, Ments András a szerint a cégér valójában arra utal, hogy csatlakozott üzletek a hagyományos kínálatuk mellett nagy hangsúlyt fektetnek a 2009-elején létrejött Premium Hungaricum Kereskedőházhoz tartozó hazai beszállítók termékeire.
A hazaiságukat hangsúlyozó versenytársaihoz hasonlóan szintén a "minőségi magyar élelmiszert" favorizálni akaró kezdeményezés lényege, hogy a Premium Hungaricum Kereskedőház voltaképpen logisztikai cégként működik. Ments András szerint az általuk közvetített termelői árura kizárólag az felvásárlási ár 5-7 százalékát kitevő raktározási és szállítási díjat számolják fel, így a hálózathoz csatlakozott üzleteknek gyakorlatilag termelői áron tudnak magasabb hozzáadott értékű élelmiszert biztosítani. Az ilyen jellegű, sokszor háziipari módon előállított élelmiszereket azért sem listázzák be a nagy kereskedelmi láncok, mivel ezeknél a nagy, majd kiskereskedelmi árrés felszámolása után már nem lehet versenyképes áron kínálni. Ráadásul jellemzően csak kis tételekben tudnak szállítani.
A Magyar Termékek Boltja nevében franchise, valójában meglehetősen laza együttműködési formát jelent: belépési díj nincs, a közös cégér mellett az üzleteknek a közös reklámkampányokat és az akciós termékeket kell kitenniük, ellenben nincsen kötelezően megvásárolandó termékcsomagok, amelyek a nagy beszerzési láncoknál általános tekinthetők. A Premium Hungaricum többi termékét inkább "illik" a boltosnak kitenni, ám, hogy abból mennyit vesz át, az már az ő belátásán múlik - állítja Ments.