Követhetőbben reptetnek a légitársaságok
Antonio Tajani, az Európai Bizottság közlekedésért felelős tagja emlékeztetett arra, hogy a légi szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében kötelező az árak teljes mértékű átláthatóságának biztosítása. A fogyasztóvédelmi szervek korábban főleg azt kifogásolták, hogy az internetes jegyárusítás során előre nem közölt tételek kerülnek a végső árba, vagy hogy az akciós árként hirdetett díjtételek nem elérhetők, illetve azt, hogy az olcsó árak feltételeit nem tüntetik fel egyértelműen.
A szabályoknak teljes mértékben jelenleg 16 légitársaság felel meg, míg a próbavásárlások során a 67 jelentősebb cégből 52 kapott jó bizonyítványt - ezek a társaságok vállalták, hogy a bizottság által feltárt problémákat mihamarabb orvosolják. Ebben a csoportban található több Budapestről járatot indító légitársaság, így a Malév és a WizzAir is. Előbbinél a repülőjegyekhez váltható utasbiztosítás feltételrendszere nem volt megfelelően feltüntetve - tudtuk meg a Malévtól. A cégnél hozzátették: a múlt hétre kijavították a honlapon a kifogásolt részeket. A WizzAirnél egyes tájékoztatások betűméretét kifogásolta a hatóság. Kázmér Natasa, a cég szóvivője lapunknak elmondta: a probléma abból adódott, hogy a cég honlapja sok nyelven elérhető, s bizonyos nyelvek esetében nem találták megfelelőnek a tájékoztatás láthatóságát. A WizzAir a speciális feltételeket hamarosan külön hivatkozáson megfelelő méretben elérhetővé teszi, s ezzel eleget tesznek a kötelezettségeiknek.