Egy százalék száguldó luxus
Ezek többsége a sokak által irigyelt, ám a környezetvédők által utált terepjáró, szám szerint 1800 darab. A százezer eurónál drágább Ferrarikból tavaly húsz kelt el itthon, a legdrágább modell, a 612-es Scaglietti bruttó ára 273 ezer euró, és erre még jön a forgalomba helyezési adó.
Ennél szélesebb a drága autók kínálata, melyeknél az Audi a listavezető. A győri beruházásnak is köszönhetően a kormányzati autók többsége a négykarikás márkától származik: az MGE 2008-as összesítése szerint Audikból tavaly 2050 kelt, ám ebben benne vannak a Volkswagen Golf méretű A3-asok és a 600 Mercedesekkel valamint a 7-es BMW-vel versenyző A8-asok is, melyek Európa szerte a közjogi méltóságok és a gazdagok kedvelt modelljei, különösen a páncélozott és négykerékhajtású változatok. Az ugyancsak luxusbesorolású Mercedesekből 1942, BMW-ből 1606, Volvókból 1450, Lexusokból 276, Porschékból 82 darab, Jaguárokból 71 kelt el itthon tavaly, ám ha valamennyit összeadjuk, akkor sem jut ezekre a piac öt százaléka.
Hasonlóak az arányok a hárommilliós magyarországi személyautó-állományban is, mely a KSH adatai szerint 10,4 éves, márpedig a luxusautó kategóriánál nagyon fontos a kor, hiszen a szalonban még tízmilliós vadonatúj modell néhány hét alatt legalább egy-két millió forintot veszít értékéből, és hiába alkalmi vétel, hiába vágynak sokan álomautóra, a nagy motorú, magas súlyadójú, drága biztosítású és szervízköltségű modellek vásárlóközönsége erősen limitált.