Egy százalék száguldó luxus

Nem a méret a lényeg, bár ha luxusautóról van szó, a többség nagy csillogó limuzinra gondol. Sokaknak egy kompakt kategóriás, négymilliós forintos modell is elérhetetlen, ám az igazi luxusmodellek tízmillió forintnál kezdődnek. Prémium osztály, nagyjából ide sorolják az átlagosnál igényesebb minőségű, felszereltségű és persze az átlagosnál drágább modelleket, melyekből a Magyar Gépjárműimportőrök adatai szerint 2008-ban kétezernél több kelt el, ami a 159 ezres teljes személyautó-piac 1,3 százalékát jelenti.

Ezek többsége a sokak által irigyelt, ám a környezetvédők által utált terepjáró, szám szerint 1800 darab. A százezer eurónál drágább Ferrarikból tavaly húsz kelt el itthon, a legdrágább modell, a 612-es Scaglietti bruttó ára 273 ezer euró, és erre még jön a forgalomba helyezési adó.

Ennél szélesebb a drága autók kínálata, melyeknél az Audi a listavezető. A győri beruházásnak is köszönhetően a kormányzati autók többsége a négykarikás márkától származik: az MGE 2008-as összesítése szerint Audikból tavaly 2050 kelt, ám ebben benne vannak a Volkswagen Golf méretű A3-asok és a 600 Mercedesekkel valamint a 7-es BMW-vel versenyző A8-asok is, melyek Európa szerte a közjogi méltóságok és a gazdagok kedvelt modelljei, különösen a páncélozott és négykerékhajtású változatok. Az ugyancsak luxusbesorolású Mercedesekből 1942, BMW-ből 1606, Volvókból 1450, Lexusokból 276, Porschékból 82 darab, Jaguárokból 71 kelt el itthon tavaly, ám ha valamennyit összeadjuk, akkor sem jut ezekre a piac öt százaléka.

Hasonlóak az arányok a hárommilliós magyarországi személyautó-állományban is, mely a KSH adatai szerint 10,4 éves, márpedig a luxusautó kategóriánál nagyon fontos a kor, hiszen a szalonban még tízmilliós vadonatúj modell néhány hét alatt legalább egy-két millió forintot veszít értékéből, és hiába alkalmi vétel, hiába vágynak sokan álomautóra, a nagy motorú, magas súlyadójú, drága biztosítású és szervízköltségű modellek vásárlóközönsége erősen limitált.

Andrássy úti pillanatkép. Guba a gubához
Andrássy úti pillanatkép. Guba a gubához
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.