Erős takaréklángon a Schaeffler

Kőkemény takarékosságra kényszerül az egyik vezető német autóipari beszállító cég, a Magyarországon is több üzemmel érdekelt Schaeffler. A herzogenaurachi székhelyű, családi tulajdonú konszernnek a személyzeti költségekből éves szinten 250 millió eurót kell lefaragnia, ez legalább 4500 dolgozó elbocsátását jelentené Németországban. - A problémát igyekszünk nem csak leépítésekkel megoldani - közölte szerdán Jürgen Geissinger, a Schaeffler vezérigazgatója.

A cégcsoport Németországban 28 ezer, a világban további mintegy 38 ezer embert foglalkoztat. A külföldi érdekeltségeknél már megkezdődtek az elbocsátások, az első hullámban összesen ötezer főnek mondanak búcsút. Németországban a válságos időszakot eddig az államilag támogatott rövidített munkaidővel próbálták áthidalni. Geissinger szerint a munkavállalói érdekképviseletekkel szorosan egyeztetve igyekeznek a kialakult helyzetnek megfelelő megoldásokat találni. Első körben a kölcsönzött munkaerőtől és a határozott idejű munkaszerződések alapján foglalkoztatottaktól válnak meg.

Az IG Metall fémipari szakszervezet élesen bírálta Geissinger takarékossági és létszámleépítési tervét. A munkavállalói érdekképviseletek eddig kiálltak a Schaeffler család mellett. Február végén Berthold Huber, az IG Metall vezetője és Maria-Elisabeth Schaeffler együtt lépett a kamerák elé, hogy a németországi munkahelyek védelmében közösen sürgessék a berlini és a bajor tartományi kormányt: nyújtsanak anyagi támogatást a hannoveri autóipari beszállító konszern, a Continental átvételébe beleroggyant Schaefflernek. Német sajtóinformációk szerint a Continental-ügylet miatt is eladósodott konszernnek 5-6 milliárd euróra volna szüksége a talpon maradáshoz. Az előrejelzések szerint az idei évre a Schaeffler 7,5 milliárd eurós árbevételre számít a tavalyi 8,9 milliárddal szemben. Az idei első negyedévben az autóipari ágazatban több mint 30 százalékos visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni.

A Schaeffler-csoport Debrecenben az FAG révén csapágyakat, Szombathelyen pedig a LuK révén kuplungokat gyárt. A Continen-talnak, amelynek Magyarországon Makón, Vácott, Nyíregyházán és Szegeden is van gyártóbázisa.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.