Tuti befutónak tartják Cannes-ban a magyar versenyfilmet
Ezután pedig menetrendszerűen el is terjedt, hogy a film remek – szó se róla, tényleg az –, és biztosan díjat fog kapni. Az utóbbira számos lehetőség nyílik: akár a legjobb első filmnek járó Arany Kamera, a színészi elismerés a főszereplő Röhrig Gézának vagy akár az Arany Pálma. A Saul fia iránti érdeklődésre jellemző, hogy a tegnap tartott negyedik vetítésen a Bunuel terembe sokan nem fértek be, így ők a legjobb estben most már csak a díjkiosztó gála napján, vasárnap pótolhatják az élményt, amikor is a teljes versenyprogramot megismétlik.
Nemes Jeles művének a karrierje immár önjáró üzemmódba kapcsolt, és több európai terület után tegnap már az Egyesült Államokban is talált forgalmazót. Méghozzá egy nagy stúdiót, a Sony „művészfilmekre” specializálódott butikját, a Sony Classicsot, amely gondozta Szász János Oscar-közelbe került művét is, A nagy füzetet. Ez a tény már csak azért is derűlátásra szolgáltat okot, mert míg Szász filmje a másodvonalbelinek számító Karlovy Vary-i fesztiválon debütált, a Saul fia azért mégiscsak a kezdettől fogva a „nagyfiúkkal” játszik. Nem is akárhogy.
Kritikánkat a filmről itt, interjúnkat a rendezővel pedig itt olvashatják.