Twitter-üzenetben is elférnek a világirodalom klasszikusai
Az 1500 tizennyolc és huszonöt év közötti fiatal megkérdezésével készült felmérés eredményei szerint tíz fiatalból egy még soha életében nem olvasott regényt, tízből négy pedig nem tervezi, hogy még a nyári vakáció idején erre ragadtassa magát.
A résztvevők negyedének még az is nehezére esik, hogy a végére érjen egy könyvnek, 75 százalék pedig inkább telefonját vinné a strandra vagy a medencéhez, semmint egy regényt.
A könyvek mellőzésének egyik oka a kutatás szerint, hogy "túl sokáig tart elolvasni őket" és - ha már nyaralás - "sok helyet foglalnak" a csomagban. A felmérésből egyébiránt kiderült, hogy a megkérdezettek 70 százaléka szerint a fejlett technológia miatt figyelmük lerövidült, és sokkal inkább előnyben részesítik a tömör kommunikációt.
John Sutherland szerint a kutatás érdekes képet fest arról, hogy a közösségi média milyen hatással van a fiatalokra és koncentrálási képességükre "még az olyan nyugalmas környezetben is, mint a nyaralás".
Az irodalomtudós úgy véli, a "gyors kielégülés" iránti vágy miatt hamarosan a regények rövid változatai lesznek majd elterjedtek. Szerinte az ő Twitter-regényei a modernkori ponyvaregények legjobb példái, amelyek pillanatok alatt kielégítik az olvasók kíváncsiságát, de talán rábírja őket arra, hogy a későbbiekben mégis kézbe vegyenek egy könyvet. (MTI)