25 ezer font egy szemétkosárért
A „döntőbe” került alkotásokat először állították ki a Tate múzeumi családon kívül eső intézményben, az észak-angliai Newcastle kortárs művészeti fellegvárában, a kimustrált gabonamalomból átalakított Baltic központban, ahol az elmúlt hat hétben több mint százhúszezer látogató volt rájuk kíváncsi.
A sorozatban harmadik skót díjazott, a Glasgow-ban élő Boyce tulajdonképpen több kreációt helyezett el a Tyne-parti épületben, melyek közé egy „Perforált és porózus (északi égbolt) 2011” címet viselő szemétkosár is tartozott. Az acélszerkezetekre koncentráló szobrász halvány, fákra emlékeztető, krémszínű fénnyel megvilágított összeállítása a kritikusokat a „szemnek élvezetet okozó”, „új költészeti perspektívát nyitó”, „a Cseresznyéskert durva színházi feldolgozásának díszletét felidéző”, illetve „a korai modern művészet nyelvezetét sikeresen megújító” szellemiségével győzte meg. (R.Hahn Veronika)