Terrence Malick kapta az Arany Pálmát
Az enigmatikus és szuperszerény Malick „természetesen” nem jelent meg a díjátadón. Mindenesetre ez már a második Arany Pálmája, az első 1978-ban kapta a Mennyei napokért.
Az Arany Pálma után a második legjelentősebb elismerést, a Zsűri nagydíját megosztva Nuri Bilge Ceylan (Bir zamanlar Anadolu'da – Történt egyszer Anatoliában) és Jean és Luc Darndenne (Le gamin au vélo - A fiú a biciklivel) rendezők kapták.
A legjobb női alakítás díját Kirsten Dunst amerikai színésznő, Lars von Trier Melankólia című filmjében nyújtott intenzív játékáért vehette át. „Micsoda hét – jegyezte meg Dunst, majd megköszönte a fesztivál vezetőinek, hogy a film versenyben maradhatott Trier végzetesnek bizonyult kijelntései után, miszerint ő náci. Triernek pedig azért mondott köszönetet, mert bátorságot adott neki, hogy szabad legyen a szerep megformálásakor.
A legjobb férfi alakításért Jean Dujardint díjazták, az Artist (A művész) című filmben nyújtott alakításáért, melyben egy némafilmsztárt alakít. Köszönőbeszéde végén megjegyezte: mostantól hallgatok, mert abban jó vagyok.
A legjobb rendezésért járó díjat - nagy meglepetésre – a Drive című versenyfilm rendezője, a dán Nicholas Winding Refn vehette át, a legjobb forgatókönyvnek járó elismerést pedig Hearat Shulayim (Lábjegyzet) című dráma író-rendezőjének, az izraeli Joseph Cedarnak ítélte oda a zsűri.
A zsűri Maïwenn Le Besco-nak, a Polisse (Rendőrség) ítélte oda a 64. Cannes-i Filmfesztivál különdíját. Luc Besson egykori felesége, hosszasan, lihegve köszönte meg a díjat, sőt a teljes színészstábot felrendelte a színpadra egy fotózás kedvéért.
Az ukrán Maryna Vroda Cross Country című etűdje nyerte a legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát. A legjobb elsőfilmes rendezőnek járó Arany Kamera elismerést Pablo Giorgelli, a Rendezők kéthete című kísérőprogramban bemutatott, argentin-spanyol koprodukcióban, több minmt öt éven keresztül készült, Las cacias című művéért vihette haza.