Templomi gyilkosok

Akit eddig halálra idegesített Matthew Bellamy operaénekesi ambíciója, az az új lemezt sem öleli majd keblére. Még akkor sem, ha a Drones helyenként karcosabbra, zúzósabbra sikeredett a korábbi albumnál (The 2nd Law).

Az meg pláne ijesztő lehet, hogy a címadó szerzemény egy rövidke a capella, amelyben a templomi kórus szentsége és ünnepélyessége találkozik a legújabb kori hadviselés profanitásával, mikor is meszsziről (drónok segítségével), kényelmes széken ülve ölhetünk meg bárkit a világon. Ez a gondolat az egész lemezen végighúzódik, a mai modern, élettelen, személytelen kor szimbólumává emelve a távirányítással működő gyilkos gépeket. Mi sem vagyunk többek, mint vírusok a világméretű számítógépben. Mátrixok küzdenek mátrixokkal.

A Muse mindig is jó volt kezdésben. A Drones első három darabja (Dead Inside, Psycho, Mercy) remekül adja meg az alaphangot: Bellamy áriái találkoznak a rock nyersességével, a torz hangok a fülbemászó futamokkal. Vagyis a megszokott Muse-recept hozza a maga finomságait, a Dead Inside hozza a korábbi sláger, a Madness elektronikus alapjait, fokozását. A kezdést követően pedig jön a megbízható, bejáratott Muse-hangzás mindenféle innováció nélkül.

Markánsabb a Reapers, dúdolhatóbb az Aftermath, de egy idő után valahogy összemosódik az egész. S bár örülhetünk, hogy most nem teszik próbára a türelmünket a korábbi lemezen található instrumentális és puszta töltelékként funkcionáló darabokkal, azt igazából most sem értem, hogy a ritmusváltásokkal próbálkozó, ám amúgy lagymatag The Globalist miért nyúlik el tíz percig.

Mert esélye sincs bekerülni a rocktörténelem hosszan hömpölygő, örökzöld darabjai közé (pl. Pinf Floyd: Shine On You Crazy Diamond), egyszerűen az a hallgató érzése, hogy nem tudták idejében abbahagyni. Tizenkét darab, ám igazából tíz, hiszen kettő csak amolyan szöveges felvezetés, ötven percnél is több játékidő, a rajongóknak semmi panaszuk nem lehet. És talán még akad egy-két olyan dal is, amellyel be lehet vonni új hallgatókat a Muse-univerzumba, ám összességében a Drones inkább köztes darabnak tűnik.

Megbízható munkának egy égető kérdésről. Tetszetős tiltakozásnak, amire majd jól lehet csápolni. Nem ettől lesz rosszabb vagy jobb az angol trió. Ám ettől függetlenül nagyon örülnék, ha az új turné érintené Budapestet, ha másodjára is fellépnének az Arénában. Élőben ugyanis szinte minden megbocsátható Bellamynak és csapatának.

Muse: Drones. Forgalmazza a Warner Bros

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.