Tankönyv is van már a költőképzéshez
„Vissza kell vennünk az iskolába az írásoktatást, különben lehúzhatjuk a rolót" - adja ki apró fenyegetés kíséretében a jelszót a Török tükör című 2009-es, méltán nagy sikerű, fergeteges humorú és ihletett fantáziájú török kori történelmi regény szerzője, Horváth Viktor új könyvében.
A vers ellenforradalma – a verstanítás tanítása és tanulása című könyv nehézményezi, hogy „a magyartanárokat nem képezték ki írásra, írástanításra végképp nem", és arról próbálja meggyőzni olvasóját, hogy a kreatív, alkotó írás művészetét be kell vinni a közoktatásba is a művészetoktatás egyik válfajaként.
Annál is inkább, mert „a zseni szakismeret nélkül eszköztelen dilettáns, mert a rúdugróknak, konyhai mosogatóknak és atomfizikusoknak is éppúgy szebb az életük az írástól, ahogy a zenétől, tánctól is, és mert a közgazdászok, asztalosok és politikusok is jobb szakemberek lesznek, ha művészeteket tanultak".
A kötetben lévő feladatok segítenek írni tanulni és írást tanítani, illetve a könyv „javaslatot tesz egy élhető tantervre: az alkotáselvű irodalomoktatás programjának kidolgozására". A közoktatás reformjának tervezete mellett remek szórakozást is kínál Horváth Viktor új munkája, éppen úgy, mint az eddigiek.