Rushdie a Bábszínházban
A nagyszínpadon lesz a premierje a Csizmás Kandúrnak, a Charles Perrault írta klasszikus mesét mai köntösben, rajzfilmek ihlette látványvilágban állítja színre Schneider Jankó. A Játszó-téren kerül műsorra a Hárun és a mesék tengere, amelyet Csató Kata rendez. Salman Rushdie bábszínpadra írott, bunrakú bábokkal megelevenedő, kalandos történetében a mesemondó Hárun viszontagságok árán szabadítja ki Meseország királylányát.
A színház galériájában, a két bemutató között a jubileum alkalmából visszatekintő kiállítás is nyílik.
Szintén az évforduló tiszteletére, az októberi programban azok az előadások kapnak még helyet, amelyek az elmúlt hat évtized legsikeresebb, leglátogatottabb bábjátékai. A gyermekeket 1961-től mulattatják a Misi mókus vándorúton előadásával. Már a Budapest Bábszínház tizenhét évadának sikerei közül való A legkisebb boszorkány és A szarvaskirály. A fából faragott királyfi és a Csodálatos mandarin című Bartók-adaptációk a legrégebbi felnőttek-előadásokhoz tartoznak. Csaknem másfél évtizede vonzza a közönséget a Varázsfuvola marionett-változata. A félévszázados jubileum alkalmából jutott bábszínpadra Az ember tragédiája. A siker-sorozatban az Odüsszeusz az egyik legfrissebb előadása a bábtársulatnak.
A szezon további hónapjaiban teljesedik ki az a program, amelyet az igazgató „a fiatalok évadaként" nevezett meg. Az utóbbi időkben a társulat színészgárdája már kibővült friss diplomásokkal, ezúttal a vendégrendezői kar fiatalodik meg. Januári bemutató lesz a Rozi az égen, Tengely Gábor színrevitelében. Gyermekének mesélte Tasnádi István egy csillagképek között kalandozó kislány történetét, amelyet Jeli Viktóriával közösen írt bábszínpadra, hogy óriásbábok, árnyjáték, bunraku-bábok által megelevenedjen.
Ezt követi a Bitódalok márciusi premierje, amelyet pedig Veres András állít színre. Christian Morgenstern abszurd versei, a lét és nemlét között egyensúlyozó dalok a kabaré fekete humorával, korántsem megszokott térben és bábokkal várják majd a felnőtt-közönséget. Végül ismét egy klasszikus mese, a Csipkerózsika, Kuthy Ágnes rendezésében. A Lackfi János írta, szellemes versekbe szedett Grimm-adaptációban egy lány és egy fiú lép újabb életszakaszába, válik önállóbbá és felelősségteljesebbé, történetüket nemcsak bábszínházi, de élőszínházi játék, zene, tánc, cirkusz, képzőművészeti értékű látvány teszi teljessé.
A tavaszi programba illeszkedik még az a tréning, amelyet - a múlt évadban, a Faust előadásakor, a társulattal már megismerkedett - Balázs Zoltán tart a bábszínészeknek.
Újdonság, hogy ettől az évadtól a Budapest Bábszínházban már bérlet-sorozatokat is hirdetnek, amelyek három-három előadásra válthatók.