Pestre került a Dizájn-Oscar
A Zeneakadémia új arculatát tervező csapat veheti át pénteken Berlinben a Dizájn-Oscart, azaz a Red Dot díjat. A világ nagy koncertközpontjai között zajló versenyben eszerint jó nyitánnyal pozicionálta magát Budapest legpatinásabb zenei intézménye – írja a hvg.hu.
A Zeneakadémia új arculatát tartalmazó termék-együttest, vagyis az új logót tartalmazó névjegyeket, irodai termékeket, kiadványokat, plakátokat és hirdetéseket a Red Dot díjra benevezett hétezer pályázó csomag közül választotta ki a kitüntetésre a 24 tagú nemzetközi zsűri.
A nyertes munkát készítő ügynökség „a vizuális intelligenciát tette hozzá" ahhoz a vízióhoz, amely köré a pályázat kiírása egy éve szerveződött. A Gács Róbert kreatív igazgató, Farkas Anna grafikusművész és Cuba Gergő tervezőgrafikus által alkotott Allison Advertising a szecessziós épület gazdagon díszített belső teréből, a nagyterem mennyezeti babérjának motívumából font körkoszorú közepébe helyezett lantból, valamint a Zeneakadémia szó szögletes, kemény, az avantgárdot idéző betűtípusból írott együtteséből alkottak logót.
A kommunkációs csapat gondozásában készült el a teljes kiadványportfolió, amelyben minden hangverseny közönsége figyelemfelkeltő ismertetőt és cikkeket talál a zeneművekről és az előadókról. Az új arculat segítségével akarja azt kommunikálni az intézmény, hogy a koncertközpontban állandóan változó, izgalmas élet zajlik, amellyel a húszas, harmincas éveikben járó fiatalokat is be lehet vonni a közönség soraiba – és nem utolsó sorban bevonni az intézményt a kulturális turizmus nemzetközi vérkeringésébe – olvasható a HVG cikkében.