Pályázatot írnak ki a Bartók Emlékház vezetésére
A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésének napokban közzétett jegyzőkönyve szerint arról döntöttek, hogy a sikeres pályázó megbízatása öt évre, 2014. március 1-től 2019. február 28-ig tart. A pályázónak erre a periódusra az intézmény vezetéséről, fejlesztéséről szóló részletes szakmai programot kell benyújtania.
A pályázatnak tartalmaznia kell a ház szakmai megújításának koncepcióját, bemutatni egyebek között az emlékhely hazai és nemzetközi kulturális turisztikai jelentőségét erősítő terveket, hangversenyprogramjának fő irányait, az első évad részletes tervével. Kidolgozni az ifjúság zenei nevelését szolgáló múzeumpedagógiai programot, a bartóki életmű árnyalt és hiteles hazai és nemzetközi népszerűsítése érdekét szolgáló elképzeléseket.
A pályázónak nyilatkoznia kell, elfogadja-e a közalkalmazotti jogviszony 4 hónapos próbaidejéről szóló nyilatkozatot. A pályázókat a kinevezési, megbízási jogkör gyakorlója által létrehozott, a betöltendő munkakör feladatait érintően szakértelemmel rendelkező bizottság hallgatja meg.
A Bartók Béla Emlékház igazgatói álláshelyére beérkezett pályázatok véleményezésére Devich János professor emeritust, a Zeneakadémia rektori tanácsadóját, az előadóművészeti törvény alapján felállított zeneművészeti bizottság elnökét, Vikárius Lászlót, az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Intézet Bartók Archívumának vezetőjét, Vásárhelyi Gábort, Bartók Béla jogörökösét, Gerenday Ágnest, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Művészeti Főosztályának zeneművészeti szakreferensét, a Magyar Kórusok, Zenekarok és Népzenei Együttesek Szövetsége - KÓTA elnökségi tagját, Ember Csabát, a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetségének elnökét, a balassagyarmati Rózsavölgyi Márk Művészeti Iskola igazgatóját, Gőz Lászlót, a Budapest Music Center igazgatóját és a Bartók Béla Emlékház Közalkalmazotti Tanácsának egy delegáltját kérik fel.