Nobel-díjasok a Bródy Sándor utcában
A koncertet május 6-án, pénteken este hat órakor rendezik meg a Budapesti Olasz Kultúrintézetben Maria Letizia Grosselli és Eddi De Nadai közreműködésével. A hangversenyt a budapesti EUNIC (Európai Kulturális Intézetek Szövetsége) által meghirdetett „Open Night” program része. Az esten Manon Lescaut, Turandot, Arie da camera, La Rondine, La Bohéme, Tosca, Suor Angelica, Madama Butterfly részletei és szóló zongoraművek csendülnek fel. A belépés díjtalan.
Maria Letizia Grosselli már 19 évesen kitűnő eredménnyel végezte el a trentói F. A. Bonporti Konzervatórium operaénekesi szakát, majd tanulmányait a Milánói Nemzetközi Zeneakadémián folytatta Maestro Vincenzo Manno irányításával, tudását pedig Regina Resnik és Renata Scotto mesterkurzusain tökéletesítette.
Grosselli Veronában
Továbbképző kurzusokon vett rész a sienai Accademia Chigiana-n, a Veronai Aréna Alapítványa operaénekesi Továbbképző Akadémiáján, valamint a pármai Teatro Regio és a trevisói Teatri Spa Operastúdiójában.
2004-ben a X. Riccardo Zandonai operaénekesi Nemzetközi Verseny „Riccardo Zandonai” különdíját kapta meg, 2008-ban pedig a trevisói Toti Dal Monte Nemzetközi Versenyen a legjobb olasz énekesnőnek járó ösztöndíjat.
2010 nyarán a Veronai Aréna Operafesztiválján Liu’ szerepét énekelte a Turandotban, Franco Zeffirelli rendezésében. Debütált Violettaként a Traviatában, Leonóraként A végzet hatalmá-ban, Aidaként, Cso-Cso-Szánként a Pillangókisasszonyban, Mimiként a Bohéméletben, Nellaként a Gianni Schicchi-ben és Micaelaként a Carmenben. Továbbá énekelte Lady Billows szerepét B. Britten Albert Herling operájában, a The Spirit of the boy-t a szintén Britten által írt Curlew River (Gém folyó) példabeszéd-operában, valamint énekelt A. Zanon Una notte nel bosco művének ősbemutatóján Adriában a Veronai Aréna Alapítvány téli évadján.
Eddi De Nadai a Velencei Konzervatóriumban végzett zongora és csembaló szakon, majd tudását az orosz Konstantin Bogino és a lengyel Marian Mika zongoraművészek mellett tökéletesítette, míg a vokális kamarazenei repertoár csiszolásában Erik Werba, Elly Ameling és Rudolph Jansen voltak a mesterei. Ezen kívül a vicenzai Európai Akadémián zenekari karmesteri tanulmányokat folytatott Donato Renzetti és Romolo Gessi vezetésével, később pedig Lior Shambadallal és Deyan Pavlovval tökéletesítette ismereteit.
A Veronai Aréna Alapítvány asszisztens karmestereknek hirdetett nemzetközi válogatójának győzteseként a velencei La Fenice Színházban, a trieszti G. Verdi Színházban, a hannoveri Staatsoperben (Németország), a spoletói A. Belli Operaházban és az Izmiri Operaházban (Törökország) szerepelt. Zenekari karmesterként a Pécsi Szimfonikus Zenekarral debütált.
2002-től a goriziai Nemzetközi Vokális Kamarazenakari Verseny hivatalos zongoraművésze. Számos világhírű énekessel dolgozik együtt mint Luiciana D’Intino, Katia Ricciarelli, Ferruccio Furlanetto, Leo Nucci, Maria Chiara, Daniela Mazzucato, Beniamino Prior. Híres zenei intézményekben és fesztiválokon lépett föl Európa-szerte, a Közel-Keleten, Ázsiában és az Egyesült Államokban.
A kiállítást május 9-én, hétfőn, ugyanott és ugyancsak este hatkor nyitják meg Művészet és Tudomány címmel. Patrizia Genovesi tárlatán Nobel-díjas tudósok és zeneművészek portréfotói láthatók.Többek között: Rita Levi-Montalcini, Andrew Wiles, John Nash és sokan mások. A kiállítás megnyitása előtt a Miskolci Szimfonikus Zenekar rövid koncertet ad Giorgio Proietti karmester vezényletével. Műsoron: Mozart, Respighi Grieg és Barber művei.
Patrizia Genovesi fotó- és videoművész Rómában él és dolgozik. Annak az eszmének a híve, mely szerint a fotográfus ügyessége abban nyilvánul meg, hogy hogyan képes megragadni a valóság pillanatait, egy szempillantás alatt megragadni és felfogni tenni jelentésüket, és egyetlen felvételen visszaadni azt fények, tárgyak, kapcsolatok alkotta vizuális szuggeszciója révén. A harmónia logikájának tanulmányozása egész alkotótevékenységét végigkíséri. A művészetek közötti kontamináció szüntelen keresése, egy személyes látásmód, amely szigorú formában nyer kifejezést, a technológiai eszközök kreatív használata jellemzik művészi pályáját. Szüntelen utazás, megállók nélkül.
„Színesben képzeltem el az életet, de fekete-fehérben éltem meg, mint egy hosszú, többé-kevésbé intenzív szürke képsort, amelyet mindig más-más fény modulált. Ez volt az a valóságfelfogás, mely homogén kategóriák szerint szétválogatja és csoportosítja a fogalmakat és a tapasztalatokat, visszavezeti őket oda, ahol a valóság a maga természetességében megmutatkozik: élet és halál örök ellentéte. A fehér és a fekete az esszenciális lényegre utal: az egyik minden kromatizmust magába szív, a másik szintetizál. Vagyis minden színt magukban foglalnak, minden életjelet és minden hiányt.” – vallja Patrizia Genovesi.