Top-les: Női uralom

A lányok a főnökök, ha moziba megyünk. Másképpen nem tudom még elképzelni sem, hogy hogyan vezetheti a hétvégi toplistát a Marley és én című kutyás-családi mozi.

Mozisoktól régóta hallom, hogy amikor a párok megérkeznek a multiplexhez, a nő dönt, és a férfi csak úgy beadja a derekát, feláldozza magát. Egy idő után már ő is örül a giccsnek, a rózsaszín konfettik közötti csókoknak és az elmaradhatatlan happy endnek. A fiúk célirányos filmnézése egyre ritkább műfaj (legalábbis az adatok erről árulkodnak), végül is ez akár nagyobb bűn is lehet, mint egy kocsmázás a haverokkal. De ez már egy másik történet.  

A Marley és én is kifejezetten női film, lapunk kritikusa, Fáy Miklós kifejezetten utálta: úgy vélte nem szól semmiről, és Jennifer Aniston is halálra idegesítette. Olvastam azonban olyan kritikát, amelyik dicsérte – persze női kollégától –, és kifejtette, hogy ez bizony maga az élet. Ha érkezik egy kutyus az életünkbe, akkor hogyan válik észrevétlenül életünk, családunk részévé. Ezzel nem is tudnék vitatkozni, halkan bevallom, a kutyus szerintem is aranyos. Sőt, ő nyújtja a legjobb alakítást a filmben. De azt akkor sem értem, hogy hogyan tud kétszer olyan izgató lenni, mint a második helyezett vígjáték, a Nem kellesz eléggé.

Múlt héten azt írtam a Watchmen: Az őrzőkről, hogy izzadságszagú sikert aratott a tengerentúlon, a második hétvégén csaknem 68 százalékkal kevesebben ültek be rá a tengerentúlon (sőt, egy B-kategóriás vígjáték! letaszította a lista második helyére), így még 15 millió dollárt sem hozott a konyhára. Ehhez képest a magyarországi visszaesés csak 48 százalékos, igaz, itt nem is indult olyan erőteljesen. A 150 millió dolláros büdzsével készült képregény-adaptáció jelenleg 85 millió dolláros bevételeknél tart az USA-ban, világviszonylatban 135 milliónál. Azaz bukni nem fog.  

Szomorú most csupán egyetlen film miatt vagyok: a Karácsonyi lidércnyomást is jegyző Henry Selick új báb-animációja, a Coraline és a titkos ajtó egészen kivételes darab, de sokkoló, hogy csak bő ötezer nézőt kapart össze Magyarországon, ezzel a nyolcadik helyre kvalifikálta magát a toplistán.

A Neil Gaiman hátborzongatóan grimmes meséjét feldolgozó mű egy kislány története, Coraliné, aki unalmasnak találja az életét, és egyszer csak talál a házukban egy ajtót egy párhuzamos világba, ahol még a szülei is jó fejek. Persze nemsokára jönnek a problémák és a jófejség definícióját is át kell gondolnia. A tanulság – mert annak is jutott hely –, pedig gyerekeknek és felnőtteknek is hasznos. Persze ehhez be kellene ülni rá.

 

toplista 2
toplista 2
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.