Így nem fárasztó esti mesét mondani a gyereknek

Egyedülállóan kedves ötlettel rukkolt elő egy magyar startup vállalkozás – közelebbről Czintos Dóra és párja, Vitvera Gábor. A Bedtime Bedding címet kapott projektum három alapalkatrésze egy mesebeli környezetet ábrázoló mintázattal ékesített paplanhuzat, néhány plüssfigura és egy mobilapplikáció.

Az écát egyrészről egy neten látott, nyitott könyvet mutató paplanhuzat adta, másrészről egy felmérés tanulsága. A brit The Guardian egyik kutatásából a közelmúltban kiderült, hogy a nyugat-európai szülőknek mindössze 13 százaléka olvas mesét gyermekének a hét minden áldott napján. Ellenben szinte minden anya és apa egyetértett abban, hogy mesélni jó és hasznos.

Tehát a felismeréssel nincs baj, annál több van viszont a feszített tempóval, a mindig túl kevés idővel, a munka okozta fáradtsággal és stresszel. Röviden: sok szülő sokszor úgy érzi, hogy az esti mesélésre nincs energiája, ebből következőleg kedve. A Bedtime Bedding opciója viszont azt mutatja: lehet úgy is mesélni, hogy az egyáltalán nem fárasztó.

Barney mackó
Barney mackó
Bedtime Bedding

A találmány közelebbről: van a már hivatkozott huzat, amely ráadásul interaktív, mert különféle zsebek, felhajtható rávarrások vannak rajta, amelyek emitt egy kis tavat, amott egy belakható házikót adnak ki. Ehhez jön a három figura, egy mackó, egy mókus és egy nyuszilány. Mindennek tetejében pedig van egy mobilapp, amely az adott tájra és figurákra kalibrálva különféle meseindító szituációkat ad ki.

Szigorúan csak az elindulásban segít, mert az ötletgazdák azt szeretnék, ha minden szülő-gyerek páros maga találná ki a mese ívét, végét és tanulságát. A mesélés, ha jól sikerül, voltaképp egy játékos kérdezz-felelekké alakul, tetszés szerint konzekvenciákkal. A fogfájós nyuszi esete például lecsenghet azzal, hogy miért kiváltképp érdemes fogat mosni lefekvés előtt, de akár azzal is, hogy nem kell félni a fogorvostól.

Bedtime Bedding

Czintos Dóra és Vitvera Gábor a közösségi finanszírozás tág keretében gondolják megvalósítani elképzelésüket, értsd: az ötletet, szépen körbeírva felrakták a kreatív terveket gyűjtő webes felületre (esetünkben a Kickstarter címűre), megjelölve, hogy mennyi pénzt szeretnének a gyártás beindításához. Jó esetben tehát civilek dobják össze a pénzt az első szériára – az első körben száz szettet szeretnének elkészíttetni. Természetesen eközben is befektetőt keresnek.

Ha minden a legjobb forgatókönyv szerint alakul, a fiatal vállalkozók újabb mesekészletekkel jönnek ki. Terveik között szerepel egy lovagos-királykisasszonyos-boszorkányos és egy kőkorszaki szett is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.