„Modern magyar művész ilyen nyilvánossághoz talán sosem juthatott Londonban"
A tárlat előtt, február 28-án egy vasárnapi szimpoziont is tartottak a szomszédos Courtauld Intézet előadótermében, ahol Kovásznai életművét a világhírű, dél-afrikai animációs képzőművész, a vele rokon látásmódú és hasonló technikával alkotó William Kentridge méltatta.
Sarah Wilson, a Courtauld Intézet professzora szerint „különleges párbeszéd alakult ki a magyar Kovásznai expresszív figurális festményei és a háború utáni brit festészet egyik legnagyobb alakjának, Frank Auerbachnak a Tate Britainben épp most látható művei között". De brit nézőként úgy látta, a Monty Python vizualitása és szellemisége is közel állt Kovásznai korai animációs műveihez. Ami nem is csoda, hiszen Kovásznai a legendás Pannonia filmstúdió munkatársaként dolgozott, itt készítette híres, egyedi festményanimációit.
A tárlaton jelen voltak angol múzeumigazgatók is, továbbá a bázeli vásár filmszekciójának kurátora, illetve a pekingi kortárs művészeti központ igazgatója. Vagyis több szálon indult el az építkezés Kovásznai sikere, további nemzetközi, akár tengerentúli kiállítások érdekében.