Miért éppen csütörtök a tévézés napja?
A Barátok közt verhetetlen: a héten háromszor is több nézője volt másfél milliónál. Csak a hétfői rész 1 249 728 nézőjénél tudott bármely más műsor többet a képernyő elé ültetni. A két vetélkedő közül az Áll az alkut nézik többen. De csak a teljes lakosságot tekintve. A 18-49 év közöttiek listáján egészen más a helyzet: a Kalandra fal a negyedik helyen áll (a korosztály éppen tévéző részének 41,8 százaléka figyeli), az Áll az alku viszont csak 21. (25,5 százalékkal).
A Mentalista egyre feljebb kúszik, az éppen tévézők 30,9 százaléka süppedt a foteljában ezt nézve. A Napló múlt héten még a tizedik helyen posztolt, most viszont csak a 18. helyre futotta a magazinnak. A morózus Doktor House ezen a héten a kilencedik helyen rendel. Az embereket jobban izgatta, hogy mit művelnek a sötét zsaruk az RTL Klubon vasárnap este, mint hogy milyen egy tökéletes pasi. (A 18-49 évesek kö-rében egyenesen a Men in Black-Sötét zsaruk volt a legnézettebb műsor a héten).
A Cobra 11 című német akciósorozatnak leáldozóban van mostanság, jóval kevesebben né-zik, mint az egyik főszereplő kilépése előtt. A Született feleségeket 800 284-en látták, a rangsorban utána következő Showder klubra 778 482-en kapcsoltak. A köztévén látható Kékfény című bűnügyi magazin még mindig több embert érdekel, mint mondjuk Joshi Bharat talk showja vagy a Dr. Csont. Az Ötöslottó sorsolást 729 246-an nézték, valamivel többen, mint a Csináljuk a fesztivált ( (725 790).
A pontos számokat már most is teljesen digitalizált műszerekkel méri az AGB Nielsen, ellentétben azzal, amit szombaton írtunk. Az analóg platformok mellett minden digitális platformon jövő műsort is képes az új műszerpark (UNITAM) azonosítani. Méri a digitális műholdas, a digitális kábel, a digitális földi és az internetes protokoll (IPTV) jeleit.
Az összes csatornáról információhoz lehet majd jutni, ha a digitális dekóder szolgáltatója együttműködik a mérő céggel, s előzetesen maguk a settopbox-használók is hozzájárultak. A dekóderes mérés azonban csak kiegészítő jelleggel használható, az adatok felhasználásához matematikai algoritmussal kell kalkulálni a közönség nagyságát és összetételét. A cég az idén jelentősen növelte a mérési mintát.
Csökkent a nullanézettségű percek száma, mert növekedett a mintában lévő esetek száma, s az átlag súlyszám is 4500-ról 3700-ra csökkent. Ettől még a magyar nyelvű csatornák több mint kétharmadának a részesedése egy átlagos perc tévénéző közönségéből egy százalék alatt marad a négy éven felüli népesség körében.