Messze visz a pogó
Nem kicsi szkepszis harapdálja belső szerveinket, amikor az új vonalas hiphop állócsillaga, Tyler, The Creator első magyarországi koncertjére igyekszünk, de azzal próbáljuk nyugtatni magunkat, hogy egész egyszerűen nem lehetnek annyira rosszak a helyszín adottságai, hogy hazavágják az élményt, amit Tyler, az Odd Future (OF) nevű rap-, illetve művészkollektíva vezetője képes lehet nyújtani. És tényleg nem.
Tyler, The Creator profi haknija Veres Viktor |
Mert bár a Cherry Bomb című, legalábbis nehezen hallgatható, nemritkán dadaista stílusjegyeket felvonultató legújabb lemezéből is kapunk ezt-azt, és nem csak a jó Deathcampet vagy a Fucking Youngot, még sincs para. Hát miért lenne, mikor itt vagyunk néhány méternyire ettől a neurózisait zenébe fojtó, mesterien gyűlölködő humán irónia- és rímgéptől, és nem is mindig érezzük a lábunk alatt a talajt, amikor egy-egy durvább refrénnél felkap minket is a pogó, és visz, ah, messze visz!
Annyira azért mégsem visz messze, hogy ne tűnjön föl a számok közötti, olykor kínosba átcsapó csönd, ami el-elgáncsolja a koncertdinamikát. A katasztrofális hangzás mellett talán ezek a csöndek is tehetnek arról, hogy a kváziteltház időközben megfogyatkozik. A meggyőződésesek viszont maradnak, és van is miért, mert ott van a setlisten az IFHY, ott a Tron Cat, az Oldie, vagy a meglehetősen unottan elővezetett, de még így is ütvefúróként ható Yonkers is.
Mindeközben Tyler, The Creator gyakorlatilag szétugrálja a színpadot, a Tamale-ra abszolvált megőrülése pedig simán átragad az ünneplő gyülekezetre is. Aztán letelik az egy óra, és a főhősnek már nyoma sincs. Hiába az ütemes WOLF-GANG skandálás – amit mellettünk valaki TOR-GYÁN-nak ért –, nincs ráadásdal. Hakni van. De legalább erősen odarakott hakni.