Magyar siker, román csoda - Cannes-ból jelentjük

Folyamatosan érkeznek a különböző párhuzamos- és alszekcióknak a díjai a Cannes-i fesztiválon, hogy estére csakis a legnagyobbaké legyen a figyelem. Egy belga-holland-magyar koprodukciót is díjaztak.

Külön öröm, hogy az idei visszafogott magyar jelenlét sem múlt el nyomtalanul. Az első és második filmeket felvonultató párhuzamos szekcióban a belga-holland-magyar koprodukcióban készült Lost Persons Area forgatókönyvéért Caroline Strubbe vehette át a francia szerzők egyesületének (SACD) díját.

Az, hogy a film magyar koprodukció lett, Kántor Lászlónak köszönhető, aki idejekorán felkarolta a tervet. A nyugaton dolgozó keleti munkások drámájában a karakterek magyarok lettek. Az egyik főszereplő, Hajdu Miklós Zoltán roppant sikeres filmszínésznek bizonyul: mindkét filmje (korábban a Fehér tenyér) Cannes-ban debütált.

Corneliu Porumboiu pedig bizonyította: a román csoda tartós termék, a sokadik Cannes-i elismerés vándorol már keleti szomszédainkhoz. Abszurd drámája, a Rendőrség, jelző - ami szerintünk is az idei Cannes talán legjobb filmje volt -, megkapta a „művészibb, formabontóbb" hivatalos verseny, az Un Certain Regard (UCR) zsűrijének nagydíját, valamint a a nemzetközi kritikusszövetség elismerését, a Fipresci-oklevelet.

Az UCR fődíját a görög Kutyafog című drámáért vehették át az alkotók. Érdekes, a Fipresci kritikusai a nagy versenyből az osztrák Michael Haneke Fehér szalag című fekete-fehér drámáját ismerték el. Nagy kérdés, hogy ehhez mit szól az Isabelle Huppert vezette nagy zsűri. Nemsokára megtudjuk.

 

 

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat
Politist
Politist
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.