Magyar designtermékek londoni konténerüzletben
A projekt keretében a nemrégiben megalakult londoni Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara a magyar design ügyét szeretné népszerűsíteni, a kétoldalú kereskedelmi-gazdasági kapcsolatok élénkítése érdekében.
A kelet-londoni üzletben kéthetes tematikus időszakokban mutatkozhatnak be a magyar tervezők és márkák a brit közönségnek, az állandó üzlet mellett pedig a szervezők egyéb programokkal és bemutatókkal is várják majd a látogatókat.
Az egyedi, szállítmányozási konténerekből kialakított Boxpark bevásárlóközpont koncepcióját 2 éve dolgozta ki Roger Wade alapító. A hely mára London egyik legnépszerűbb közösségi térként funkcionáló helyszíne. További érdekessége, hogy kizárólag pop up, vagyis ideiglenes üzleteket kínál, 1 héttől 3 hónapig terjedő időszakokban, garantálva az állandó megújulást.
A pop up konténert a Kamara pályázat útján nyerte el. A Hungarian Design Pop Up projekt keretében kiválasztott márkákról úgy gondolják, megfelelően képviselik a magyar designt Londonban, mindemellett termékeik a helyi vásárlóközönséget is érdekelhetik. A kiállítókat a magyar szervezők úgy válogatták: legyen közöttük pályakezdő, befutott és kevésbé befutott tervező, ismert és kevéssé ismert márkanév, és vannak ikonikussá vált hazai termékek. De akad a kínálatban néhány olyan, amelyről még a hazai közönség sem tudja, hogy magyar, illetve magyar vonatkozású.
A Hungarian Design Pop Up üzletben – többek között – ruházat és cipő, ajándéktárgy, grafika, édesség, bicikli, parfüm, paprikamalom, kozmetika, ékszer, táska és magazin is megtalálható – írta közleményében a projekt szervezője, Iványi Orsolya, a Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara marketing vezetője.