Kultúra és turizmus - II.
A belföldi utazást leíró képek között csak a fiatalabbaknál szerepel a "vásárolgatás" és a mobiltelefon. Ebben a korosztályban a nyaralás nemcsak "átélendő" élmény, hanem "közlendő" is, a telefonhívásokkal, fényképekkel, a nyaralás során vásárolt tárgyakkal demonstrálni lehet a többiek előtt, hogy ki hova jutott el.
Csak az idősebb, 40 feletti korcsoportnál szerepelnek a kollázson a kényelem és a kényeztetés olyan eszközei, mint az autó, a jó szálloda és a wellness. Ez a csoport szeretné az otthon kényelmét megtartani vagy felülmúlni az utazás során.
Ami a kulturális élményeket illeti, a 40 feletti korosztály képe összetettebb: a nevezetes épületek és a gasztronómia mellett szerepet kapnak a színházi előadások, koncertek, valamint a magyar zenei élet, irodalom képviselői.
A belföldi nyaralás és a hazai kulturális élmények kollázsának közös elemei közé tartoznak a gasztronómia, a nevezetes épületek, előadások, koncertek. Ezek azonban csak a nyaralás egy szeletét képezik, amelyet még kiegészítenek az egyes korcsoportoknak megfelelő aktív és passzív pihenés különböző elemei, valamint az infrastrukturális háttér. Így jutunk el a komplex utazási élményig.
A kulturális utazók a 18-40 évesek szerint a műveltebbek, valamint az idősebb korosztály tagjai közül kerülnek ki. A 40 év felettiek szerint azok utaznak kulturális céllal, akik anyagilag megengedhetik maguknak, a gyerekesek, nagyobb családok kevésbé.
Az érdeklődés és az erőforrás leginkább az olyan középkorú vagy idősebb párok (vagy akár egyedülállók) esetében adott, akiknek a gyermekei már kirepültek, és akik az új szabadságot kihasználva aktívan (nem az otthonhoz kötötten) szeretik eltölteni szabadidejüket. Ők jellemzően a hétköznapok kultúrájában is nyitottabbak a kulturális programokra.