Online újságosstand, 15 dollárért
Az általános hírportál Journalism Online néven fut majd, alapítói most tárgyalnak a kiadókkal. - A legfontosabb ebben a használat egyszerűsége. Az online díjbeszedés legnagyobb akadálya a "tranzakciós súrlódás", nem pedig a tényleges költség. A mi rendszerünkkel egyetlen jelszóra lesz szüksége, és csak egyszer adja meg a hitelkártyaszámát - nyilatkozta Brill a The New York Timesnak.
A "stand" annak próbája is lehet, hogy a lapoknak milyen tartalomért érdemes pénzt kérniük; az amerikai befektetők újságja, a The Wall Street Journal a papírkiadás előfizetőinek például online is nagyobb kínálatot nyújt. Legfőképpen pedig mentesíti a kiadókat a saját fizetős rendszer kiépítésével járó nehézségektől. Az online látogatottság arányában osztozhatnak a jutalékon.
Az elképzelés annál is inkább feltűnést keltett az Egyesült Államokban, mivel töretlenül folytatódik az írott sajtó lejtmenete. Az ország vezető kiadója, a Gannett az idénre a lapjainál 30 százalékos hirdetési bevételcsökkenést vár, tévécsatornáinál viszont csak ennek a felét. A ZenithOptimedia médiaügynökség 2009-re országosan 8,7 százalékos visszaesést jelez előre hétfőn közölt jelentésében.