Egymilliárddal kevesebb tévéreklám
A Professzionális Piackutatók Társasága honlapja szerint 2008-ban az egyre súlyosbodó gazdasági válság lassan eléri a tévében sugárzott reklámokat is. Jóllehet az elmúlt esztendőben rekordmennyiségű - mintegy 1,7 millió - reklám került az AGB Nielsen Reklám (Szpot) adatbázisába (12 ezer órányi sugárzott hosszban), 2009 januárjában 18 százalékos csökkenést mutatott ki az elemzés az előző év hasonló időszakához képest a mindkét évben mért csatornákat alapul véve.
Ez egy hónap alatt majdnem 17 ezer megjelenéssel kevesebbet jelent, 141 órával kevesebb reklámidőben. A listaáras költésbeli elmaradás az előző év januárjához képest 1,1 milliárd forintnyi.
A 2009 januárjában adásba került hirdetések száma szerinti toplistát a "gyógyhatású készítmények" vezetik. Ezeket követi az "élelmiszer", a "szépségápolás", a "telekommunikáció" és a "közlekedés": azaz a top 5-ből egyedül az első helyezett növekedett, a többi pedig - a jelentős csökkenés ellenére - még mindig a legaktívabb szektor.