Találkozás egy pianínóval

Legújabb munkájában Boros Mátyás arra vállalkozott, hogy a grafika eszközeivel darabjaira szedjen egy zongorát. "Szeretem azt, ha valami olyan környezetben jelenik meg, ahol nem számítunk rá. Ezzel a hangszerrel is így találkoztam egy felsőoktatási intézmény pincehelyiségében" - avat be a művész alkotási folyamatának első lépésébe. Mint mondja, ez a találkozás sarkallta arra, hogy elkészítse a hangszer "rajzát", papírra vetve mindazt, ami látható és tapintható.

- Az Art Factory Gallery II.-ben látható kiállítás címe: Pianínó egy az egyben, vagyis egy pianínót terítettem ki a síkba. A hangszer nagyon megtetszett, tulajdonosa lemondott róla, így adódott a lehetőség, pontosabban a téma, amit ábrázoltam. A hangszer részeit lenyomtattam, azaz méretarányosan örökítettem meg erre alkalmas technikákkal. Ilyen a direkt nyomás vagy a frottázstechnika, amelyek képesek megőrizni, visszaadni az adott tárgy felületét. Az volt a célom, hogy a hangszert feltérképezzem, és ezzel a sajátos eljárással megőrizzem minden részletét, illetve ennek révén önnön egészét. A grafikai eljárások alkalmasak gesztusok rögzítésére és ugyanígy képesek "valós" tárgyak lenyomatainak megőrzésére. Azért választottam a frottázst, mert a grafikai technikák közül ez a legtisztább közlésforma, amely a valóság nyomainak megőrzésére képes - mondja a művész.

Boros Mátyás négy éve végzett a Képzőművészeti Egyetemen, mostani kiállításán hetvenegy frottázs és direktnyomással készült grafika látható. (V. Z.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.