Amikor a rendező sem tudja, miről van szó

- Vegyél egy kamerát, és forgass egy filmet - jelenti ki Pálfi György arra a kérdésre, hogy a gondosan felépített, megtervezett Hukkle és a Taxidermia című művek után mi motiválta, hogy egy improvizációs játékfilmet forgasson. Nem vagyok a barátod címmel. Hozzátéve: az utóbbi években több "olcsó", kísérleti filmet készített, mert elment a kedve attól, hogy folyamatosan pénzt kunyerál filmterveire.

- Ki akartam próbálni, hogy miféle mű születhet, ha megfordítom az alkotói folyamatot - avat be az improvizációs film rejtelmeibe a rendező. Feje tetejére állította a megszokott filmkészítési folyamatot. Gyűjtött egy csapatot, a kilenc szereplőt több mint százötven jelentkező közül választotta ki.

Olyanokat keresett, akik hitelesek és érdekesek, akár a kamera előtt is. Az ember csak akkor jön igazán zavarba, amikor kiderül: az operatőr, a rendező és a "forgatókönyvírók" részéről is improvizatív volt a forgatás. A történet percről percre, a szereplők ötletei, reakciói nyomán alakult, és mindössze húsz forgatási nap alatt fejlődött azzá, amit a közönség láthat.

Az elmesélt történetnél pedig fontosabb a mai harmincasoknak, a helyét kereső generáció tagjainak ábrázolt életérzése. A szemlén látható 88 perces játékfilmverzió és a hozzá kapcsolódó 13 perces Nem leszek a barátod című dokumentumfilm négyéves gyermekek viszonyrendszeréről csupán belépő. A közeljövőben megjelenő háromlemezes DVD-változaton a játékfilm mellett a gyerekdoku a teljes hosszúságában (47 perc) és casting folyamatát bemutató 90 perces mű is hozzáférhető lesz.

 

 

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat
Pálfi György
Pálfi György
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.