Eggyel több autós újság
Az Autó 2 Magyarország első autós tévéműsora volt: Dömsödi Gábor álmodta meg 1989-ben, 1991-től pedig Friderikusz Sándorral közös produkcióban készült a program. A szerkesztő-műsorvezető munkatársi gárdája a Surányi Péter nevével fémjelzett újságírói csapat lett. Őket az Autópiac című laptól később elbocsátották, ezután a Magyar Televízió engedélyével készítették az Autó 2 című újságot. Surányi, aki most már Az Autó főszerkesztője a Klubrádiónak azt mondta: írásos engedélyük van a tévécsatornától, hogy akkor is használhatják a műsor elnevezésével azonos címet, ha a program megszűnne. Szerinte a lap impresszumában a tévés műsorvezetőt "gáláns húzásként" tüntették fel lapalapítónak, hiszen az alapító okiratban nem szerepel a neve, soha egyetlen cikket sem írt a lapba.
Dömsödi azt mondta: az első lapalapító volt, csak később a szerkesztőség átvette az adminisztratív feladatokat. A nevet ő találta ki, ez szerepelt a tévéhez beadott műsorszinopszisban is, a grafikát pedig 300 ezer forintért terveztette Lóránt Attilával. Nem közpénzből: a megrendelő Dömsödi és Friderikusz közös vállalkozása volt.
Földvári András, az eddig Autó 2, mostantól Az Autó címmel, változatlan gárdával megjelenő lapot megjelentető Auto News kiadó ügyvezetője szerint 1995-ben Dömsödi összekülönbözött velük, s más szakújságírókhoz fordult anyagokért, 1996-ban pedig levédette a műsor és az újságja logóját is. Úgy tűnik, e lépése alapján ítélte a bíróság Dömsödinek a név és a logó használatát tavaly májusban - egy 12 éve húzódó per végén -, és tiltotta el Surányiékat a további jogsértéstől.
Földvári András elmondta: egy védjegy a bejelentésétől számítva tíz évig védett, utána az addigi tulajdonosnak hoszszabbítania kell. Ilyenformán 2006-ban megszűnt az Autó 2 védettsége, a bíróság mégis Dömsödinek ítélte a jogot annak használatára. Emiatt az Auto News kiadó perújítást kezdeményezett.
Dömsödi megjegyezte: nem újította meg a védjegyoltalmat, ám az Autó 2 eddigi kiadója így is jogtalanul használta az általa levédett nevet és emblémát. A tévés a neki kedvező bírósági ítélet után a lapnyilvántartási feladatokat ellátó Kulturális Örökségvédelmi Hivatalhoz (KÖH) fordult, hogy birtokba vehesse a bírósági ítélet szerint neki járó védjegyet. A KÖH novemberben a kiadó személyét, de a lapalapító nevét is "átírta".
Földvári mindezt "suba alatti" eljárásnak nevezte, arra hivatkozva, hogy a hivatal erről a lépésről egyáltalán nem tájékoztatta az Auto News kiadót. Kijelentette: cégük semmiképpen sem ismeri el, hogy jogellenesen használták volna az Autó 2 címet, illetve a lap (egykor: műsor) logóját. Az MTV-vel kötött szerződés értelmében jogszerűen tehették s tehetnék most is. Úgy véli: minden vagyoni jog is az övék a lappal kapcsolatban.
Dömsödi szerint az Autó 2 név és embléma az ő tulajdona, amelyet most, hosszú pereskedés után kapott vissza - állítja.
A sajtótörvény szerint nyilvántartásba kell venni minden sajtóterméket. Bárki bekopoghat a Kulturális Örökség Hivatalának lapengedélyezési részlegébe (2007 óta itt vezetik a nyilvántartást), és ha a néven nincs sajtótermék, nyilvántartásba veszik, amit kér. (Bejegyzik a nevet, felírják az alapítót, a kiadót és a főszerkesztőt.) A hivatalnak nincs mérlegelési lehetősége. A rendszerváltozás óta több a névvel kapcsolatos vitára tett pontot a bíróság: gyakran az eredeti név más változatával állt elő a vesztes fél. Emlékezetes az országos Új Magyarország - Napi Magyarország, Mai Nap - Mai Lap vagy a Csongrád megyei Délvilág - Reggeli Délvilág esete.