Kultúra kis- és nagykanállal
A reprezentatív mintában csupán 9 százalék volt azok aránya, akik évente többször járnak színházba, s negyedük vesz színházjegyet legalább évente egyszer. Ennél is rosszabb a helyzet, ha a kiállításokra vonatkozik a kérdés; a megkérdezettek csupán 20 százaléka látogatja ezeket legalább évente egy alkalommal. Amennyiben első mentségként a színház- és kiállítási belépők magas ára jutna eszünkbe, úgy ellenérvként felhozható, hogy a csekély befektetéssel "megközelíthető" könyvtárakba is csupán a lakosság 16 százaléka látogat el legalább évente, és a soha nem járók százalékos aránya itt a legmagasabb (63 százalék). A fesztiválok esetében ez az arány némiképp kedvezőbb, a megkérdezettek 36 százaléka állította, hogy legalább évente egy alkalommal felkeres fesztivált vagy egyéb kulturális rendezvényt. Ugyanakkor a popcorn és a könnyű műfaj sem csábít be több látogatót a mozik termeibe legalább évente egyszer, mint a lakosság negyedét.
A kulturális események látogatói között viszont gyökeresen más a helyzet. Azok közül, akiket valamilyen kulturális eseményen kérdeztek meg kultúrafogyasztási szokásaikról, 27 százalék említette, hogy havonta látogat színházba, háromnegyedük legalább évente egyszer vesz színházjegyet. Kiállításra a megkérdezettek 19 százaléka havonta látogat, 66 százalék évente legalább egyszer látogatja a tárlatokat. Akik látogatják a kulturális eseményeket, azok fele legalább évente egyszer könyvtárba is megy, bár a rendszeres kultúrafogyasztók között is 30 százalék azok aránya, akik soha nem járnak könyvtárba. A programok közönségének közel háromnegyede évente legalább egy alkalommal felkeres egy fesztivált vagy egyéb kulturális programot is. Végezetül a mozilátogatás is összefüggést mutat a kulturális érdeklődéssel, hiszen a kulturális programok közönségének 63 százaléka évente legalább egyszer mozijegyet vesz.