Jó érzés
Becslések szerint évente 130-160 milliárd forintot szánnak a magyarországi vállalatok a társadalmi felelősségvállalás jegyében különféle támogatásokra. A magánadományok nagysága sem lebecsülendő: éves szinten eléri a 40 milliárdot. Az adományozók kétharmada ugyan továbbra is pénzt ad, sokak számára vonzóbb ugyanakkor a természetbeni jótékonykodás. Ez a gyakorlatban többnyire azt jelenti, hogy a gyerek kinőtt ruháját, a megunt bundát vagy az esetleg több példányban meglévő könyvet csomagolják dobozba, hogy eljuttassák az igazán rászorulóknak.
Egy kutatás szerint a 14 évesnél idősebb honfitársaink közel négyötöde segített már valamilyen formában. Vagyis csaknem hétmillió magyar tett valamit tágabb közössége érdekében. Kevesen vannak azonban, akik "csak úgy" segítenek, ha adományozásról döntenek. Nem azért segítünk ugyanis másokon, mert attól a közvetlen környezetünk lenne jobb, vagy mert leírhatjuk az adónkból - hanem mert jó érzés.