Sok kicsi sokra megy
- Ezüstvasárnap, illetve az azt megelőző hét végén az egyik bevásárlóközpont, a Tesco áruház több mint nyolcvan áruházával indítottunk közös akciót. Egymillió forint készpénzt, hattonnányi élelmiszert, meg fél tonna használt ruhát gyűjtöttünk. Pedig ez volt az első ilyen kezdeményezés - mondja a főigazgató, aki a magánadományok miatt ma még egyáltalán nem aggódik, a szponzori pénzek - miatt viszont annál inkább.
Selymes Erik szerint ugyan az ünnepek előtt már nem kerülnek veszélybe, az azonban biztos: jövőre új forrásokat kell kutatni, új akciókkal megnyerni a támogatókat.
- A legtöbben leginkább tárgyi adományokkal segítenek, sláger a gyerekjáték és a ruha, esetleg a tartós élelmiszer, pénzt viszont nem igen adnak. A Vöröskereszt elsődleges feladata az adományok szétosztása, az intézményt azonban működtetni kell és fenntartani, ehhez pedig a készpénz nélkülözhetetlen. Mi nem magunknak, a rászorulóknak gyűjtünk - mondja a főigazgató. Az idén is, mint minden évben karácsonykor a hajléktalanok, egyedül élők, betegek mellett leginkább a szegény családoknak próbálnak segíteni: ez ugyanis egy olyan időszak, amikor különösen fontos a gondoskodás.
A jó szándékú adományozók nélkül nehezen tudná végezni társadalmi misszióját a Magyar Vöröskereszt. A karitatív szervezet tavaly karácsonykor például ezer önkéntes közreműködésével több mint 1600 rendezvényen, mintegy 140 millió forint értékű adományt osztott szét a rászorulók között. Úgy tűnik, az adakozókedv idén sem hagyta el az embereket, továbbra is folyamatosan érkeznek az ajándékok az ünnepi akciókban.