A sikert nehéz feldolgozni

A leghíresebb francia gengszter, Jacques Mesrine életét dolgozza fel a Vincent Cassel főszereplésével készült Halálos közellenség című film. A neves színész részt vett a szombati budapesti díszbemutatón, ott adott interjút a Népszabadságnak.

- Édesapja, Jean-Pierre Cassel színész volt, édesanyja újságíró. Egyértelmű volt, hogy az apja hivatását követi?

- Sosem kellett döntenem, már nagyon kiskoromban rendszeresen léptem fel színházakban, így egyértelmű volt, hogy színész leszek. Bár egy ideig akrobatának készültem.

- Az apjával nem vitatták meg a színjátszás praktikáit?

- Dehogynem. Bár különbözőképpen viszonyulunk a színjátszáshoz. Engem sokkal jobban érdekeltek a karakterek, mint őt. Az átváltozás technikája - hogy ne önmagamat adjam egy szerepben. Ezzel a mai francia színészek kisebbségéhez tartozom, zömük ugyanis önmagát adja: ezt követelte meg tőlük az új hullám, és ez azóta sem változott.

- És hogyan készült a Halálos közellenség főszerepére? Csaknem egyévnyi forgatás, mintegy harminc kiló fel, majd le...

- Szeretném hinni, hogy nem fogok elveszni az eljátszott személyiségek között. Cipelem a terhet, de amint vége a jelenetnek, ismét önmagam vagyok. Ez esetben összegyűjtöttem a lehető legtöbb anyagot, majd aludtam rá egyet: ilyenkor szinte megálmodja az ember a karaktert.

- Első nagy sikerét, nagyon fiatalon, a magyar származású Mathieu Kassovitzcal forgatta. A Gyűlölet kultfilm lett. Hogyan dolgozták fel a hirtelen sikert?

- Kínkeservesen. A Gyűlölet nagyon forró témát ragadott meg, ráadásul sikeres is volt. Pedig annak idején senki sem akarta finanszírozni. De ha hiszi, ha nem, a sikert nagyon nehéz feldolgozni.

- Van még egy rendező, akivel rendszeresen együtt dolgozik: Jan Kounen.

- A Dobermann alapozott meg, mint akciószínészt. A Blueberryt sem bántam meg, rendkívüli élmény volt a forgatás, csak épp a film bukott meg. És megbomlott a kényes egyensúly a művészet és az üzlet között.

- Gyűlölet, Dobermann és a Halálos közellenség. Mindhárom erőszakos film. Ennyire vonzza a műfaj?

- Ha az erőszakos filmeket kivennénk a filmtörténetből, fájóan nagy űr keletkezne. Ha egy rendező az erőszakot, mint médiát használja, érdekes lehet, mivel ez is az emberi természet velejárója. Gaspar Noé találóan fogalmazta meg: a legnagyobb drámákat könnyel, vérrel és spermával írják.

- Ön Európában szupersztár, Hollywoodban szívesen látott vendég. Milyennek látja a karrierjét?

- Általában a rendező személye miatt vállalok el egy szerepet. Manapság ráadásul mindenre nyitottnak kell lenni. Most épp egy brazil mozit fejeztem be. A legjobb persze az lenne, ha olyan francia filmekben szerepelhetnék, amelyek bejárják a világot. De ilyen nagyon kevés van. Ha egy-egy amerikai blockbusterben szerepet vállalok, az nemcsak az én piaci értékemet, de a francia filmművészetét is emeli.

- Olvastam valahol, hogy ön azt nyilatkozta, Monica Bellucci a legjobb színésznő a világon.

- A feleségemmel már kilenc filmben szerepeltünk együtt, Monica olyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint kevés mai színésznő. Minden apró tulajdonságában magában hordozza a klasszikus dívát. De arra nem emlékszem, hogy azt mondtam volna valamikor, amit idézett. Sose higgyen az internetnek!

Vincent Cassel szeretné hinni, hogy nem vész el a játszott személyiségek között
Vincent Cassel szeretné hinni, hogy nem vész el a játszott személyiségek között
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.