Európára hangolva
A Cilea-opera próbaidőszakában a teátrum igazgatója, Gyüdi Sándor azt panaszolta: Cavaradossijuk betegsége miatt le kell fújniuk a Tosca-előadást. Majd hirtelen kapcsolt: - Nem tudja véletlenül a szerepet? - kérdezte Diegeltől. De, igen, jött a válasz, és legközelebb már azon kapta magát, hogy a beugró próbán énekel. És bonyolultnak sem tűnt ez a hirtelen feladat, mert a szegediek Toscája tradicionális felfogásban készült, és szinte hűen követi a librettót.
A tenor nem csak a hagyományos színházat kedveli, a versenyelőadásuk, az Adriana Lecouvreur kimondottan modern rendezés, és nem bánta egy pillanatig sem.
Amúgy négy éve nem jelentkezett egyetlen énekversenyre sem, erre is csak azért vállalkozott, mert úgy érezte, igazán passzol a hangjához Maurizio szerepe. És ez kivételes lehetőség, ugyanis ez a Cilea-opera a hetvenes évek óta valahogy kiesett a dalszínház-igazgatók kegyéből.
Adam Diegel tudatosan építi karrierjét. A tenor most európai karrierről álmodozik, itt ugyanis szinte minden városban van operaház, míg Amerikában csakis a metropolisokban. Ezért most inkább meghallgatásokra jár, nemrég a Traviatára "pályázott" Berlinben, ezt Finnország követi, majd Svájc és januárban, valamint májusban újra nálunk énekli Maurizio grófot.