Házasság, hit, háború az Örökmozgóban
Bár Abbas Kiarostami vagy Jafar Panahi rendező nálunk is védjegynek számító neve ezúttal nem szerepel a vetítési listán, olyan veterán iráni filmes, mint például Darius Mehrjui vagy Bahram Beizai egy-egy alkotása látható lesz az iráni nagykövetség által összeállított programban. Mehrjui vígjátéki elemekben gazdag, a szegények mindennapi életéről szóló munkával mutatkozik be (A mama vendégei), Beizai pedig egy családi tragédiát elmesélő dokumentarista művel (Utazók).
Fölfedezésnek számíthat a vásznon az eredetileg színészként elhíresült Majid Majidi. (Rendezőként ő készítette az első, Oscar-versenybe került iráni játékfilmet.) A mennyország színében egy vak fiú drámáját rendezte meg, akit új házasságban reménykedő özvegy apja szégyellni valónak tart. A hit szerepével foglalkozik két munkájában is Seyyed Reza Mir-Karimi. A 2005-ben Oscarért versenyző Közel, mégis oly távol című film főhőse egy sokáig Nyugaton élt teheráni agysebész, aki megtudja, fia halálos beteg. A Holdfényben című alkotás egy papnövendék kétségeit, gyötrődéseit mutatja be.
A nyolcvanas évek iraki-iráni háborúja két filmnek is témája. Az egyik A hideg könnye című szerelmi történet. A másikban, a Busz az éjszakában címűben három iráni katonának kell viszontagságos körülmények között eljuttatnia 38 iraki hadifoglyot a katonai bázisra. És a perzsa nők problémáit is boncolgatja két alkotás: a Café Transit és a Házasság iráni módra című vígjáték.