Csak ha olcsó lesz, akkor terjedhet el a digitális rádió

Jövő októberben lejár a két legnagyobb kereskedelmi rádió, a Danubius és a Sláger frekvenciaszerződése, a hosszabbítási procedúra átlagos ideje egy év. Csakhogy az év végéig frekvenciastop van érvényben, ennek értelmében az Országos Rádió és Televízió Testület nem kezdheti meg az érdemi tárgyalásokat az adókkal a hosszabbítás ügyében.

A médiahatóság úgy oldotta meg a helyzetet, hogy az átfutási időt kilenc hónapra csökkentette. Bartucz László, a Danubius Rádió vezérigazgatója úgy látja, ha a jövő évi hirdetési szerződéseket nem tudják időben megkötni, az az egész rádiós hirdetési piac kárára mehet.

A digitális átállásról szóló törvénnyel kapcsolatban közös véleményt fogalmaztak meg a rádiók - ennek szervezője a Danubius volt. Bartucz azt mondja, meg tudták értetni a problémát a törvényhozókkal is. Ha a rádiók átállnak a digitális sugárzásra, a hallgatóknak az adás vételére alkalmas készüléket kell beszerezniük. A törvény szerint csak 2014-re kell teljesen átállni (ha addigra az ország nagy területén lehet majd digitális adást fogni, és eléggé sokaknak lesz már újfajta rádiójuk), de a vezérigazgató szerint, ha a legnépszerűbb rádiókat - vagyis a közszolgálati adókat és néhány nagy kereskedelmit - nem lehet digitálisan fogni, a hallgatók nem vesznek majd ilyen készüléket. Vagyis: csak akkor lehet teljesíteni a kitűzött határidőt, ha népszerű kereskedelmi adók beszállnak.

- Annyira felgyorsult az átállás folyamata, hogy a szabályalkotás és a jogszabály-alkalmazás le van maradva a való élettől. Nem irigylem a törvényhozókat - mondja Bartucz, aki szerint már ma el tudnák indítani a digitális sugárzást.

A Danubius egyébként - első kereskedelmi rádióként - részt vesz az Antenna Hungária által futtatott DAB kísérleti sugárzásban, és már folynak az egyeztetések arról, hogy a végleges, DAB+ formátumú multiplexben miképpen lesz jelen az adó. - Először is az átállás tényét kellene kommunikálni, megértetni az emberekkel, hogy mit kaphatnak a digitális platformon, milyen többletinformációhoz - esetleg képhez is - juthatnak rádión - mondja Bartucz. - A digitális rádiózáshoz digitális rádióra van szükség. Ahhoz, hogy megfelelő készüléket vegyenek az emberek, a rádiós piac szereplőinek szövetkezniük kell a megfelelő rádiókat gyártó cégekkel, hogy olcsón jó minőségű készülékek kerüljenek az országba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.