Félelmek a digitalizációtól

Alig egy hónappal ezelőtt derült ki, hogy a digitális hálózatok kiépítésére kiírt pályázatot az Antenna Hungária Zrt. nyerte el. Digitális tévés pályázatában a nyertes azt vállalta, hogy a 2008. végi 59 százalékról 2010 végére 95 százalékos lesz a lefedettség. Rádiós vonalon a 2008. végi 31 százalékról 2013 végére megcsípjük a 93 százalékot.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság felmérése szerint tavaly ősszel a felnőtt lakosság 40 százaléka hallott arról, hogy 2011 végéig megváltozik a földfelszíni sugárzás rendszere. A legkevésbé tájékozottak éppen a legérintettebbek voltak: a csak szoba- vagy tetőantennával tévézők kevesebb mint harmada hallott a digitális átállásról. A fogyasztók fele úgy gondolja, hogy a digitális átállás nem jár kényelmetlenségekkel: fogalmuk sincs arról, hogy szükség lesz digitális dekóderre vagy integrált digitális tévékészülékre.

Az elérhető új szolgáltatások közül a leghasznosabbnak a tökéletes kép- és hangminőséget tartják a megkérdezettek. Ugyanakkor szinte minden második ember úgy gondolja, hogy a digitalizáció miatt fizetőssé válnak az eddigi ingyenes csatornák.

A rádiós piacról készült elemzésből az derült ki, hogy a hallgatók elégedettek a jelenleg működő csatornák technikai és tartalmi színvonalával. A várható digitális szolgáltatások iránt egyelőre csekély az érdeklődés, leginkább a CD-minőségű sztereó hangzás érdekli az embereket. A több csatorna, az interaktív lehetőségek még nem jelentenek akkora hajtóerőt, hogy emiatt új készüléket vegyenek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.