A kulturális felelősségvállalás
A kiegészítő vizsgálat arra irányult, hogy képet kapjunk, milyen súlyt képvisel a kultúra támogatása a mostanában "társadalmi felelősségvállalásként" meghatározott tevékenységek között. Éppen lapunk írt korábban arról, hogy "nálunk még egyezményesen elfogadott neve sincs, így marad az angol elnevezés, a Corporate Social Responsibility rövidítése, a CSR". A Top 200-ba tartozó vállalatok magyar honlapjainak vizsgálatakor az derült ki, hogy ezen legnagyobb cégeknek nem mindegyike készít elérhető magyar honlapot. Az ilyen - a vizsgálat szempontjából nem minősíthető - cégek száma 54. További 34 cég esetében nem esik szó társadalmi felelősségvállalásról, tehát vagy nem folytat ilyen tevékenységet, vagy pedig nem tartja fontosnak ezt nyilvánosságra hozni. A támogatásról számot adó vállalatok közül 62 támogat kulturális intézményt, programot, társulatot, vagy művészt.
A kulturális támogatások aránya, attól függően, hogy a milyen tulajdonú vállalatról van szó nagyon eltérő. A Top 200-ba tartozó magyar tulajdonú vállalatok 41 százaléka vállalt kulturális mecenatúrát (is), a multinacionális vállalatoknál ez az arány 38 százalék, az egyéb külföldi tulajdonúaknál pedig 14 százalékot ért el a vizsgálat szerint. A kulturális élet szempontjából "vigasztaló" lehet, hogy az első két kategória esetében a kulturális támogatás gyakoribb az egyéb társadalmi szerepvállalásnál, míg a nem multinacionális, de külföldi tulajdonú nagyvállalatok esetében a kultúra támogatása háttérbe szorult más vállalásokhoz képest.