Klímaváltozás: Szakcsi is aggódik a Földért

Climate Change címmel megjelent Szakcsi Lakatos Béla idén tavasszal három amerikai sztárelőadóval közösen rögzített koncertje. A jazzanyag számait az éghajlatváltozás miatt előállt helyzet, a Föld jövője iránti aggodalom ihlette.

„Ez már a harmadik koncert CD-m egymás után, és szerintem életem egyik legjobb lemeze. Nagyon megszerettem ezeket az anyagokat, úgy tervezem, a jövőben csak élő felvételeket fogok megjelentetni. Bár nagyobb a kockázat, nem igazán van lehetőség javítani, nem úgy, mint a stúdióban, mégis sokkal jobb a hangulata a koncertalbumoknak" - mondta el a zongoraművész, zeneszerző.

Fotó: Domaniczky Tivadar

Mint felidézte, a hatvanötödik születésnapján, 2008-ban a Művészetek Palotájában három amerikai zenésszel, Chris Potter szaxofonossal, Reginald Veal bőgőssel és Terri Lyne Carrington dobossal adott koncertje tavaly jelent meg, a Budapest Jazz Clubban (BJC) tartott szólóestje pedig 2010-ben. A Climate Change egy idén áprilisban a BMC-ben adott koncert lenyomata, Szakcsi Lakatos Bélát ezúttal Tim Ries (szaxofon), Robert Hurst (bőgő) és Rudy Royston (dob) egészítette ki.

A koncert CD záródarabja egy tizenkét perces, több tételből álló felvétel, és ebben szerepel Miles Davis Blue in Green című száma is, a legendás jazztrombitás 1959-es Kind of Blue című albumáról. A kompozíciót Szakcsi az említett BJC-s szólókoncertjén is feldolgozta. "A Blue in Green egyfajta lecsengését adja a lemeznek, a megtisztulást, a lenyugvást".

A zongorista 2010-ben indította Climate Change elnevezésű művészi vállalkozását, amely zenéjét tekintve azt vizsgálja, miként lehet mai magyar improvizatív zeneművészként és zeneszerzőként megragadni és továbbvinni az előző század magyar zenei örökségét, a Kárpát-medencei hangszeres népzene hagyatékát Bartókon, Kodályon, Kurtágon keresztül.

Szakcsi Lakatos Béla Kossuth-díjas zongorista és zeneszerző a magyar jazz egyik legnagyobb alakja, aki idén a Nemzet Művésze díjat is kiérdemelte. 1957-től koncertezik különböző formációkkal és szólóban, 1970-ben tagja volt Pege Aladár kvartettjének, 1972 és 1976 között a Rákfogóban, később a Saturnusban, majd a Hungarian Jazz Quartetben játszott. A jazzt a komolyzenével, a népzenével és a cigányzenével ötvözve megteremtette a gipsy-jazzt - írja a Fidelio.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.